شروع مرمت ایوان ورودی مدرسه غیاثیه خرگرد

به گزارش مجله عطر یاس، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف گفت: مرمت ایوان ورودی مدرسه غیاثیه آغاز شده است.

شروع مرمت ایوان ورودی مدرسه غیاثیه خرگرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی، محمود باعقیده مدیر میراث فرهنگی خواف امروز یکشنبه 2 دی با اعلام این خبر اضافه کرد: مدرسه غیاثیه در دوران شکوه اش، از بهترین دانشگاه های اسلامی بوده است. در این مدرسه بناهای باشکوهی دیده می گردد که معماری بی نظیری دارد.

او اضافه کرد: مدرسه غیاثیه خرگرد خواف، یکی از آن مدارسی است که در روزگار خود، به لحاظ نوع معماری و صندلی علمی، کانون توجه بود و یکی از کامل ترین نمونه های دانشگاه اسلامی به شمار می رفت. بنایی که زمانی مهم ترین مرکز تعلیم و تربیت، به شمار می رفت، امروزه قدمگاه گردشگران است.

باعقیده ادامه داد: حفاظت ومرمت این بنای ارزشمند هر ساله در دستور کارمعاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی قرار گرفته است و از ابتدای مهر ماه امسال تثبیت وحفاظت از کاشیکاری های ایوان شمالی و ایوان ورودی آغاز شده است .

باعقیده گفت: پاکسازی عوامل مخرب محیطی و رطوبتی ،گرد و غبار زدایی ، پاکسـازی و اسـتحکام بخشـی کلیـه سـطوح تزیینـات بـا روش فیزیکی وشیمیایی و تثبیت کلیه تزیینات پس از عمل پاکسازی از مهمترین اقدامات مرمتی در ایوان ورودی مدرسه غیاثیه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 45

به "شروع مرمت ایوان ورودی مدرسه غیاثیه خرگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت ایوان ورودی مدرسه غیاثیه خرگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید