مصرف برق تبریز در وضعیت سبز

به گزارش مجله عطر یاس، اشرف شفیعی- تبریز- خبرنگار:با ورود به دومین فصل سال و آغاز گرما در آذربایجان شرقی، مصرف برق در بسیاری از شهرهای این استان، به ویژه تبریز، با حجم بالای مصرف روبه رو شد. به همین دلیل طی روزهای اخیر، به دستور استاندار، ساعت کاری ادارات در تبریز یک ساعت به عقب کشیده شد و حالا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این شهر در خصوص میزان تاثیرگذاری آن می گوید.

مصرف برق تبریز در وضعیت سبز

عادل کاظمی بیان می نماید: در هفته های اخیر افزایش مصرف برق در تبریز چندان قابل توجه نبود اما در روزهای گذشته، به دنبال افزایش گرمای هوا، مصرف برق در تبریز بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرد و به حدود 80 مگاوات بیش از حد مجاز مصرف رسید.وی درباره ساعات بیشترین مصرف برق تبریز می گوید: اوج مصرف برق از ساعت 12 ظهر آغاز می گردد و تا ساعت 4 عصر ادامه دارد. در این 4 ساعت ادارات و واحدهای صنعتی بزرگ هم در مصرف برق سهیم هستند. بیشترین مصرف هم در این 4 ساعت متعلق به یک تا 2 بعد از ظهر است.

کاظمی درباره تصمیم اخیر استانداری برای عقب کشیدن ساعت کاری ادارات و تاثیر آن بر کاهش مصرف برق تبریز اظهار می نماید: با این تصمیم، در روزهای اخیر شاهد کاهش قابل ملاحظه مصرف برق بودیم. البته صنایع هم همکاری خوبی داشتند. در حال حاضر از وضعیت هشدار به وضعیت سبز در مدیریت مصرف برق تبریز رسیده ایم.لازم به ذکر است، در تبریز 960 هزار مشترک خانگی و تجاری و 8 هزار واحد صنعتی وجود دارند. به این تعداد باید بیش از هزار مشترک اداری پرمصرف را هم اضافه نمود که برای مقابله با گرمای تابستان کولرهای بزرگی را به کار می گیرند و حجم زیادی از برق را مصرف می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 167

به "مصرف برق تبریز در وضعیت سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق تبریز در وضعیت سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید