مرحله سوم طرح طاها در یزد کلید خورد

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/یزد همزمان با اولین روز از فصل زمستان، مرحله سوم طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی(طاها) در یزد کلید خورد.

مرحله سوم طرح طاها در یزد کلید خورد

از اولین ساعات شروع به کار کسبه شهرستان یزد در اولین روز زمستان 98، بازرسان شرکت های بازرسی که ملبس به پوشش مخصوص بودند، در قالب سه اکیپ شش نفره، عملیات بازرسی و نمونه برداری را از سطح بازار یزد را در قالب طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی(طاها) شروع کردند.

محمد رضا زارع بنادکوکی مدیر کل استاندارد استان یزد حین بازرسی و نمونه برداری های این طرح به خبرنگاران حاضر گفت: در این مرحله مقرر است که حداقل دو هزار بازرسی و نمونه برداری از سطح بازار انجام گردد که کالاهایی نظیر یخچال، فریزر، اجاق گاز، بخاری گازسوز، لوازم برقی و غیره در اولویت کار به لحاظ کنترل برچسپ انرژی و نشان ملی استاندارد ایران هستند.

وی در شرح طرح طاها گفت: در راستای وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر تدوین استاندارد و نظارت براجرای آن، این طرح از سال 1384 با عنوان اجرای هماهنگ استاندارد سازی در سطح کل کشور کلید خورده است و با شدت تمام در حال ادامه است.

زارع بنادکوکی در این خصوص ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط فراوری و انبار کارخانه ها، در قالب طرح طاها، کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می گیرند که لازم است نمونه کالاها شرایط انطباق با استاندارد ملی مربوطه را احراز نمایند که در غیر این صورت مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی انجام می گردد.

این مسئول تاکید نمود: پس از گذراندن مرحله اول و دوم طرح طاها و مد نظر قرار دادن تجربیات گذشته، بازرسین این طرح به اتفاق کارشناسان اداره کل، انجام مرحله سوم این طرح را در د ستور کار قرار داده اند که از کسبه محترم تقاضا داریم با همکاری های خوب خود با بازرسان، استاندارد یزد را در اجرای پیروز تر این طرح یار و یاور باشند.

زارع بنادکوکی در انتها سخنان خود گفت: هدف آن است که با بازرسی ها و نمونه برداری هایی که انجام می گردد، شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از کالاها و خدمات استاندارد بهره ببرند، از این رو از آنان تقاضا داریم تا مراتب غیراستاندارد را به وسیله تلفن گویای 1517با ما در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 576

به "مرحله سوم طرح طاها در یزد کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله سوم طرح طاها در یزد کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید