محصول نو ام وی ام راهی بازار ایران شد، عکس

به گزارش مجله عطر یاس، گجت نیوز نوشت: از شاسی بلند تازه مدیران خودرو با نام MVM X33 کراس رونمایی شد. در ادامه مشخصات فنی و امکانات ام وی ام ایکس 33 کراس را مطالعه کنید.

محصول نو ام وی ام راهی بازار ایران شد، عکس

کراس اوور تازه مدیران خودرو با نام MVM X33 کراس به واسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی راهی به چین به نمایش گذاشته شده است. ام وی ام ایکس 33 کراس به نوعی به عنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس 33 از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. به عبارتی دیگر، این خودرو تازه مدیران خودرو را می توان نسخه ای ارتقا پیدا نموده از ام وی ام ایکس 22 پرو هم برشمرد.

ام وی ام ایکس 33 با عنوان تیگو 3 در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه 80 به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با به روزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسل های قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانه های تنفس طبیعی 2 لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند. قبل از چری تیگو 2 (همان ام وی ام X22) همین خودرو کوچک ترین و جمع وجورترین مدل از سری تیگو بود.

ایکس 33 کراس که مدیران خودرو به ایران می آورد، در منطقه ها دیگر با نام اومودا 3 یا C3 در دسترس قرار خواهد گرفت. در نتیجه، این خودرو دومین عضو از سری اومودا از چری در نظر گرفته می گردد که مدیران خودرو اولین عضو آن یعنی اومودا 5 یا C5 را تحت نام فونیکس FX به بازار ایران معرفی نموده است. اومودا نماینده مجموعه به روز تازهی از محصولات چری خواهد بود که عمدتاً علایق و سلایق قشر جوان را هدف گرفته اند.

نگاهی به MVM X33 کراس؛ کراس اوور تازه مدیران خودرو

طراحی نمای بیرونی

در طراحی MVM X33 کراس به وضوح می توان شباهت ها به اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس را دید. در نمای جلو این شاسی بلند دی لایت های کشیده با طرح شطرنجی با جلوپنجره بزرگی ترکیب شده اند که تریم کرومی آن به خوبی خودنمایی می نماید. وسط این جلوپنجره لوگوی ام وی ام واقع شده است و چراغ های اصلی جلو در دو گوشه راست و چپ ناحیه جلو قرار گرفته اند. نهایتاً در قسمت پایینی سپر خطی با تریم کرومی نصب شده است. این المان ها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را به وجود آورده اند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن.

در نمای کناری تنها المان تازه قابل توجه، تریم نارنجیِ به کار رفته است. این تریم نارنجی رنگ اسپرت را در قسمت های مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده می کنیم. حتی آینه های بغل هم با نوعی طرح شبیه به لوزی به رنگ نارنجی تزئین شده اند. به صورت کلی می توان گفت که نمای کناری کراس اوور تازه X33 Cross به جز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X22 Pro ندارد.

با وجود این، در نمای عقب MVM X33 کراس تغییر قابل ملاحظه ای اعمال شده و همان طور که انتظار می رود، چراغ های عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغ ها در عین حفظ الگوی چراغ های ایکس 22 به یکدیگر متصل شده اند تا طراحی هرچه هماهنگ تر با ترند کنونی باشد. در مرکز چراغ سرتاسری عقب، نوشته MVM با مقدار کاملاً محسوسی نصب شده است. ضمن این، تغییراتی در درب صندوق عقب و شیشه عقب قابل مشاهده اند. بعلاوه مطابق انتظار، دو خروجی اگزوز با تریم نقره ای در پایین جا گرفته اند.

در نهایت برای جمع بندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X33 کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس 22 پرو و چری اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس تازه است. شباهت های واضح به طراحی ایکس 22 پرو، این خودرو را به نسخه ای به روزرسانی شده از آن تبدیل می نمایند و در همان حال، المان های قرض گرفته شده از اومودا 5 نشان می دهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد.

فضای داخلی

کراس اوور تازه مدیران خودرو دارای کابینی به روزتر و پرزرق و برق تر است. از وسط تا گوشه چپ داشبورد این خودرو دو نمایشگر متصل به یکدیگر قرار گرفته اند که کوشش شده است تا حد ممکن شبیه به نمایشگرهای دوگانه یکپارچه تازه باشند. نمایشگر مرکزی با مقدار قابل قبول، به سیستم اطلاعات و تفریح تعلق دارد و نمایشگر پشت فرمان عهده دار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است. فرمان هم طبق ترند این روزها به شکل 3 پر دی کات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفته اند.

دریچه های هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شده اند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند. با این حال، راننده می تواند بخش عمده تنظیمات لازم را به صورت لمسی بدون احتیاج به دکمه انجام بدهد. افزون بر این ها تریم آبی، سفید و نقره ای در سراسر کابین جلوه ای متفاوت به آن داده است و حتی صندلی های خودرو از نوع چرمی با روکش آبی تیره اند. این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنل های درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده می گردد. در ضمنً طرح لوزی مانندی که روی آینه های بغل با رنگ نارنجی دیده بودیم، حالا به شکلی دیگر در رودری ها و قسمت وسط داشبورد پیاده سازی شده است.

مشخصات فنی MVM X33 کراس

تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس 33 کراس را در عوض یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد. این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس 22 پرو است، با افزایش 10 اسب بخاری، مجموعاً 112 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. گشتاور فراوریی آن هم حداکثر 150 نیوتن متر خواهد بود. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سی وی تی 9 سرعته محصولات فونیکس سپرده می گردد. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

واضح است که ایکس 33 کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کم حجم و بعلاوه وزن 1.3 تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی تازه بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. به عبارتی دیگر، ایکس 33 کراس نمونه شاخص یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

خودرو تازه MVM X33 کراس با امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی زیر روانه بازار می گردد:

  • سانروف
  • دوربین دید عقب
  • ترمز پارک برقی
  • ایربگ های جانبی
  • صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی
  • نمایشگر مرکزی اطلاعات و تفریح 10.25 اینچی
  • نورپردازی داخلی
  • گرم کن آینه های بغل
  • سیستم کنترل کشش
  • سیستم کنترل پایداری
  • رینگ های 17 اینچی

زمان عرضه و قیمت ام وی ام ایکس 33 کراس

شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2126

به "محصول نو ام وی ام راهی بازار ایران شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول نو ام وی ام راهی بازار ایران شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید