ذوالقدر:در صنعت فرش دستباف برای زنان حق مالکیت قائل شویم

به گزارش مجله عطر یاس، یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید در حوزه صنعت فرش دستباف زنان حق مالکیت قائل شویم گفت: چرا که دسترنج بسیاری از این زنان ناشناخته با برندهای دیگر به فروش می رسد.

ذوالقدر:در صنعت فرش دستباف برای زنان حق مالکیت قائل شویم

به گزارش خبرنگاران،سیده فاطمه ذوالقدر روز گذشته در همایش تجلیل از زنان فرش باف سرزمین ایران که در نمایشگاه صنعت ملی فرش برگزار گشت ضمن تاکید بر اهمیت و ارز آوری این صنعت،اظهار کرد:حمایت از تولید کنندگان برای خلق آثار منحصر به فرد در راس فعالیت ها باشد؛ چراکه ما در این حوزه غفلت های زیادی انجام داده ایم و این خود سبب ناامید شدن تولید کنندگان شده است.

وی اضافه کرد: برطرف کردن موانع گمرکی، موانع صادرات،تقویت حضور در نمایشگاه های جهانی، برگزاری بازارچه های مرزی از جمله عوامل موثر در توسعه صنعت فرش دستباف هستند.

وی با اشاره به فعالیت 80 درصدی زنان در صنعت فرش گفت: باید در این حوزه حق مالکیت وجود داشته باشد؛ چرا که دسترنج بسیاری از این زنان ناشناخته با برندهای دیگر به فروش می رسد و به عنوان نمونه حاصل دسترنج زنان بشاگرد به نام کاشان و اصفهان فروخته می شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش خصوصی، دولتی و مجلس ایران باید در جهت برطرف کردن موانع تولید و فروش گام بردارند تا هنر و صنعت فرش به جایگاه اصلی خود بازشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 218

به "ذوالقدر:در صنعت فرش دستباف برای زنان حق مالکیت قائل شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوالقدر:در صنعت فرش دستباف برای زنان حق مالکیت قائل شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید