جلالت در گفت و گو با خبرنگاران: پیش بینی فراوری 90 هزارتن زیتون در امسال، نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم

به گزارش مجله عطر یاس، یک مقام مسئول گفت: با وجود سرمازدگی و خشکسالی پیش بینی می گردد که فراوری زیتون به 90 هزارتن در امسال برسد.

جلالت در گفت و گو با خبرنگاران: پیش بینی فراوری 90 هزارتن زیتون در امسال، نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم
نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت فراوری زیتون در امسال اظهار کرد: علی رغم سرمازدگی باغات زیتون در استان های گلستان، سمنان،مرکزی و خشکسالی در فارس،میزان فراوری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشته است. وی با اشاره به اینکه زیتون کنسروی روی دست فراوریکنندگان مانده است،اضافه نمود: افزایش فراوری زیتون کنسروی در سال گذشته موجب شد تا بسیاری از کشاورزان به سمت و سوی فراوری روغن زیتون روی بیاورند. جلالت، فراوری دانه زیتون را 80 تا 90 هزار تن اظهار داشت و گفت: سال گذشته 60 تا 70 هزارتن از این میزان به فراوری کنسرو و مابقی روغن اختصاص یافت و امسال پیش بینی می گردد که 50 درصد فراوری به سمت روغنی برود.

بیشتر بخوانید: اختصاص ارز یارانه ای به واردات روغن زیتون/قیمت هر شیشه روغن زیتون به بالای 100 هزارتومان رسید

عضو شورای ملی زیتون سرانه کنونی روغن زیتون را 200 تا 250 گرم اظهار داشت و گفت: براین اساس 16 تا 17 کیلو روغن در کشور مصرف می گردد که پیش بینی می گردد 4 تا 5 هزارتن از این میزان در داخل فراوری گردد. وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم، اعلام کرد: با وجود افزایش مصرف زیتون کنسروی در مقایسه با دیگر کشورها، اما نیازی به واردات نداریم. جلالت در سرانجام سرانه مصرف روغن زیتون کنسروی در جهان را 450 گرم اظهار داشت و گفت: این در حالی است که سرانه مصرف روغن زیتون در ایران به 700 گرم نیز می رسد که از این رو انتظار می رود تعادلی میان مصرف روغن زیتون و زیتون کنسروی برقرار گردد که این امر در کاهش واردات روغن تاثیر بسزایی دارد.

سرانه مصرف روغن زیتون در ایران به 700 گرم می رسد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 8

به "جلالت در گفت و گو با خبرنگاران: پیش بینی فراوری 90 هزارتن زیتون در امسال، نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم" امتیاز دهید

2 کاربر به "جلالت در گفت و گو با خبرنگاران: پیش بینی فراوری 90 هزارتن زیتون در امسال، نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلالت در گفت و گو با خبرنگاران: پیش بینی فراوری 90 هزارتن زیتون در امسال، نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید