7 ماده غذایی برای افزایش رشد مژه ها

به گزارش مجله عطر یاس، روزیاتو/ روش های متعددی برای افزایش رشد مژه ها وجود دارد: شما می توانید از عصاره های گیاهی بهره ببرید، مژه هایتان را ماساژ دهید و گاهی با آرایش نکردن به مژه هایتان استراحت دهید. اما ساده ترین راه برای تقویت مژه ها تنوع بخشی به وعده های غذایی روزانه خود است. تنها کاری که باید انجام دهید مصرف بعضی مواد غذایی سالم و خوشمزه است که نه فقط برای مژه ها بلکه برای کل بدن مفید هستند.

7 ماده غذایی برای افزایش رشد مژه ها

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

در ادامه با 7 ماده غذایی آشنا خواهیم شد که به رشد مژه ها یاری می نمایند.

1- تخم مرغ

چرا مفید است؟ تخم مرغ سرشار از پروتئین است.

چه تأثیری دارد؟ موها و مژه ها از ماده ای به نام کراتین تشکیل شده اند. مصرف مواد غذایی دارای پروتئین به بدن یاری می نماید اسید آمینه ای را به دست آورد که برای فراوری کراتین به آن احتیاج دارد. این مسأله باعث می گردد مژه های بلندتر و محکم تری داشته باشید.

2- ماهی سالمون

چرا مفید است؟ ماهی سالمون منبع اسیدهای چرب امگا-3 و ویتامین ها D و B است.

چه تأثیری دارد؟ اسیدهای چرب امگا-3 جلوی شکستن مژه ها و شنماینده شدن و ریختن آن ها را می گیرند. ویتامین های D و B هم رشد مژه ها را بیشتر می نمایند.

3- آجیل

چرا مفید است؟ آجیل یا همان مغزها و دانه های خوراکی، اسیدهای امگا-3 و ویتامین E مورد داحتیاج بدن را تأمین می نمایند.

چه تأثیری دارد؟ اسیدهای چرب به همراه ویتامین E خون و اکسیژن را به فولیکول های مو می رسانند. این مسأله باعث افزایش جریان خون و تقویت فولیکول های مو می گردد. همین موضوع یاری می نماید مژه ها مدت بیشتری سر جای خود باقی بمانند و با سرعت بیشتری هم رشد می نمایند.

4- میوه ها و سبزیجات

چرا مفید است؟ میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین های A و C هستند.

چه تأثیری دارد؟ این ویتامین ها برای رشد مژه ها و فراوری کلاژن مفید هستند. پوست میوه ها و سبزیجات حاوی ماده ای به نام سیلیکا است، یک ماده معدنی ضروری که یاری می نماید مژه های شما بلند و سالم باشند.

5- قارچ

چرا مفید است؟ قارچ یکی از منابع ارزشمند ویتامین B3 است.

چه تأثیری دارد؟ ویتامین B3 موجب بهبود گردش خون می گردد و به فراوری کراتین در بدن یاری می نماید. این ویتامین باعث رشد مژه ها می گردد و جلوی خشک و شنماینده شدن مژه ها را می گیرد. این ماده به بازفراوری سلولی یاری می نماید و جلوی ریختن مژه ها را می گیرد.

6- لوبیا

چرا مفید است؟ لوبیا حاوی ویتامین H و فولیک است.

چه تأثیری دارد؟ ویتامین H جریان خون به سمت فولیکول های مو را افزایش می دهد، ضخامت مژه ها را بیشتر می نماید و جلوی خشک شدن و ریختن آن ها را می گیرد. این ویتامین به بدن یاری می نماید اسیدهای آمینه و چربی هایی را جذب کند که برای برخورداری از مژه هایی سالم ضروری هستند. فولیک اسید جلوی شنماینده شدن مژه ها را می گیرد.

7- غلات کامل

چرا مفید است؟ غلات کامل سرشار از از ویتامین B6 و آهن هستند.

چه تأثیری دارد؟ ویتامین B6 باعث فراوری ملانین در بدن می گردد، رنگدانه ای که به مژه ها رنگ می بخشد. آهن در فولیکول های مو ذخیره می گردد و جلوی ضعیف شدن و ریختن مژه ها را می گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1076

به "7 ماده غذایی برای افزایش رشد مژه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ماده غذایی برای افزایش رشد مژه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید