40 آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در خارج از کشور مجوز دریافت کردند

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران: معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 40 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای ایران در خارج از کشور مجوز دریافت کردند، گفت: این آموزشگاه ها در آلمان، کاندا، مالزی، کویت، امارات و عراق فعالیت می کنند.

40 آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در خارج از کشور مجوز دریافت کردند

به گزارش خبرنگاران از رشت، کوروش پرند عصر امروز در کارگروه اشتغال گیلان با اشاره به برنامه های حوزه بین الملل سازمان فنی و حرفه ای، گفت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی به کشورهای مختلف از دو سال گذشته در کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در سند راهبردی سازمان فنی وحرفه ای راهبرد نخست حضور موثر در عرصه بین المللی است، افزود: شعار دیپلماسی مهارتی سرلوحه کارهای این سازمان قرار گرفته است و ارائه آموزش فنی و حرفه ای در یک بستر مناسب برای رسیدن به انواع دیپلماسی عمومی، فرهنگی و اقتصادی موثر است و به عنوان یک ابزار قدرت نرم برای کشور در منطقه و حوزه بین الملل تاثیرگذار است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه 40 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای ایران در خارج از کشور مجوز دریافت کردند، گفت: این آموزشگاه ها در آلمان، کاندا، مالزی، کویت، امارات، اقلیم کردستان عراق و عراق برای فعالیت مجوزهای لازم را کسب کرده اند.

پرند با اشاره به افتخارات تیم های مهارتی ایران در مسابقات جهانی مهارت، گفت: ایران در سال 2013 در بین 52 کشور جهان پیروز شد در میانگین رتبه ها مقام چهارم را کسب کند، ایران در مقایسه با سایر کشورها وضعیت قابل قبولی دارد و می تواند در دیپلماسی مهارت حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی شرح داد: سازمان فنی و حرفه ای کشور برای سال های 2015 و 2016 برنامه های مختلفی را شامل برگزاری آزمون های بین المللی، ارائه مدارک بین المللی، آموزش مربیان به صورت بین المللی و بسیاری از برنامه های دیگر را در دست اقدام دارد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سه طرح در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید، گفت: این طرح ها شامل آموزش تولید، بازاریابی و فروش، توانمندسازی روستائیان و توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

پرند با اشاره به اهمیت توانمندسازی روستائیان در کاهش حاشیه نشینی در شهرها، افزود: از 2.5 سال گذشته سازمان فنی و حرفه ای در زمینه توانمندسازی و آموزش مهارت ها به حاشیه نشینان گام بر می دارد، اما ابتدا باید علت را ریشه یابی کنیم و اگر به این مهاجرت ها توجه نداشته باشیم با مشکل روبرو می شویم.

وی با بیان اینکه برنامه های تدوین شده براساس دانش، مهارت و نگرش و به منظور اشتغال انجام می شود، شرح داد: رشته های دانشگاهی کشور منطبق با نیاز جامعه نیست و 1.5 میلیون دانشجو در 20 رشته تحصیلی انباشته می شوند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در توانمندسازی دانشجویان 10 بسته آموزشی از جمله روابط عمومی، کارآفرینی، آشنایی با قانون کار، تامین اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر مطرح می شود، افزود: الگوهای اجرایی این طرح آموزش ترکیبی شامل مهارت آموزی همراه با تحصیلات عالی، ایجاد یک مرکز ASD (توسعه مراکز دانشگاهی فنی و حرفه ای) و کارآموزی دانشجویان به شیوه نوین است.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 455

به "40 آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در خارج از کشور مجوز دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در خارج از کشور مجوز دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید