یونکر هرگونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به حدس و گمان های بعضی سیاستمداران انگلیسی مبنی بر شکل گیری مذاکرت مجددی درباره توافق برگزیت بعد از استعفای ترزا می این مسئله را کاملا رد کرد.

یونکر هرگونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد

به گزارش گره بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، در حالی که بروکسل این روزها بعد از انتخابات مجلسی اروپا به خود مشغول شده است، اما برای انگلیس تنها یک موضوع اولویت دارد و آن مسئله برگزیت است.مسئله برگزیت محافظه کاران را در بد شرایطی قرار داده است. در این شرایط حدس و گمان هایی زده می گردد مبنی بر اینکه مذاکرات مجددی درباره برگزیت شکل گیرد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس چندی پیش بیان کرد هفتم ژوئن (برابر با 17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا می دهد.

وی مقابل مقر نخست وزیری بیان کرد از رهبری حزب محافظه کار متبوعش استعفا می دهد که این در واقع به معنی استعفا از ریاست دولت نیز هست.

می همچنان نخست وزیر انگلیس باقی خواهد ماند تا جانشین وی در یک روند دومرحله ای انتخاب گردد.

پیش نویس توافقنامه پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در چندین رأی گیری مجلس عوام بریتانیا رأی کافی را نیاورد و او هم از درون حزب و همچنین از سوی احزاب مخالف به شدت در معرض انتقاد قرار داشت. وی بالاخره نتوانست زیر این فشارها تاب بیاورد و استعفای خود را بیان کرد.

اما بعد از اینکه حدس و گمان ها درباره اینکه بتوانیم یک بار دیگر توافق برگزیت را مورد مذاکره قرار دهیم در بین محافظه کاران انگلیسی بالا گرفت حالا یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی که آخرین روزهای عهده داری این سمت در اتحادیه اروپا را می گذراند اعلام نموده است که مذاکرات مجددی در این باره وجود نخواهد داشت.

یونکر در سخنانی در بروکسل گفت که موضع وی در این باره کاملا شفاف است. هیچ گونه مذاکرات مجددی در این باره وجود نخواهد داشت.

پیش از آن هم لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس در جریان دیداری در مصر اعلام نموده بود که این مایه تاسف و کاملا تعجب آور است که اتحادیه اروپا نمی خواهد درباره تغییرات در توافق برگزیت صحبت کند. اتحادیه اروپا بارها و بارها مذاکرت مجدد درباره توافق برگزیت را رد نموده است.

بعد از کناره گیری ترزا می از نخست وزیری انگلیس بحث ها درباره چگونگی پیشبرد روند این مسئله بالا گرفته است. در این میان جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس به حزب محافظه کار خود با لحن تندی درباره یک برگزیت نامنظم هشدار داده است. وی در مقاله ای در دیلی تلگراف نوشته است که این یک خودکشی سیاسی برای محافظه کاران انگلیسی است. به گفته وی کوشش ها در این راستا که انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد به انتخابات مجدد می انجامد که در آن محافظه کاران به دلیل اختلافات گسترده داخلی در مناقشات بر سر برگزیت در معرض نابودی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به نتایج انتخابات مجلسی اروپا که حزب تازه تاسیس برگزیت نایجل فاراق در آن نتیجه خوبی را به دست آورد برگزاری انتخابات مجدد را یک تهدید موجودیتی برای حزبش دانست.

حزب برگزیت با کسب دست کم 31 درصد آرا در انتخابات مجلس اروپا پیشتاز شد. نایجل فاراژ رهبر این خزب افراط گرای انگلیس است.

شهروندان بریتانیا ترجیح دادند تا به جای انتخاب از میان دو حزب سنتی این کشور- حزب کارگر و حزب محافظه کار- از حزب برگزیت بریتانیا به رهبری نایجل فاراژ حمایت نمایند .

محافظه کاران در انتخابات مجلسی اروپا با کسب تنها 9 درصد آراء بدترین نتیجه انتخاباتی از سال 1832 را کسب کردند.

جرمی هانت همچنین توضیح داد که یک نخست وزیر جدید با این وعده که اتحادیه اروپا را بدون مذاکرات مجدد در یک تاریخ معین ترک خواهیم کرد موجب برگزاری انتخابات مجدد شده و مجلس در چنین موردی دولت را ساقط خواهد نمود.

جرمی هانت، یکی از نامزدهای مطرح برای جانشینی ترزا می است. سخت ترین رقیب وی بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس و دومینیک راب، وزیر سابق برگزیت در این کشور است که یک برگزیت بدون توافق را رد نمی نمایند.

در این میان استیو بنون، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که اخیرا دخالت های زیادی در امور داخلی اروپایی داشته و برای موفقیت احزا ب راست پوپولیستی کوشش می نماید گفته است که انتظار نامزدی نایجل فاراق برای نخست وزیر انگلیس را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 139

به "یونکر هرگونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر هرگونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید