گفت وگو با فرهاد جم؛ از همسران تا روحانی ستایش

به گزارش مجله عطر یاس، فرهاد جم ویژگی که باعث دیده شدن سریال همسران شد را پرداختن به موضوع محبت میان زن و مرد عنوان می کند؛ موضوعی که تا آن زمان اجازه داده نمی شد در تلویزیون به آن پرداخته شود.او همچنین در این روزهای سخت کرونا، ابراز امیدواری کرد که مردم این بیماری را جدی بگیرند تا ان شاءالله ریشه کن شود.

گفت وگو با فرهاد جم؛ از همسران تا روحانی ستایش

این بازیگر در گفت وگویی با خبرنگاران درباره سریال همسران که هم اکنون از شبکه آی فیلم در حال پخش است، گفت: ویژگی شاخص سریال همسران این بود که در آن زمان و در آن زمانیت دست روی موضوعی گذاشته بود که مدت ها بود مردم چیزی درباره اش نمی شنیدند و نمی دیدند و آن عشق و محبت بین همسران بود؛ مسائلی که تصمیم گیری ها و مدیریت ها اجازه نمی داد تا آن زمان دیده گردد. سریال همسران روی این مسئله دست گذاشت؛ ضمن اینکه زبان شیوای بیژن بیرنگ (نویسنده و کارگردان سریال) و موقعیتی که ما چهار شخصیت اصلی داشتیم (فرهاد جم، الهام پاوه نژاد، فردوس کاویانی و مهرانه مهین ترابی) و کل عوامل، همه این ها دست به دست هم داد تا سریال همسران دیده گردد.

جم که در فصل سوم سریال ستایش در نقش یک روحانی ظاهر شده بود، درباره این نقش که هم اینکه از شبکه آی فیلم در حال پخش است، توضیح داد: ایفای این نقش برای من بازیگر هیچ تفاوتی با دیگر نقش هایم نداشت؛ مثل همه نقش هایم درباره آن مطالعه کردم و آدم های این صنف را دیدم و حرکات و رفتارشان را مشاهده کردم و بعد با ذهنیت، دانش و تجربه شخصی خودم ادغام کردم و با متن و هدایت کارگردان نقش شکل گرفت. نمی توانم بگویم چون نقش یک روحانی بود از نقش یک رزمنده، پزشک یا یک آدم عادی که در زندگی دچار چالش است متمایز بود. هر صنفی یک سری ویژگی های مشخص دارند و بعد از آن نقشی که در متن تعریف شده هم ویژگی هایی دارد و خود بازیگر هم خصوصیاتی دارد که با هم ادغام شده و ماحصل کار چیزی می گردد که مخاطب روی آنتن یا پرده سینما می بیند.

این بازیگر که به عنوان مجری هم در تلویزیون ظاهر شده است، با بیان اینکه اجرا و بازیگری دو مقوله متفاوت هستند، گفت: دلیلی ندارد که بگوییم چون تو بازیگر هستی می توانی مجری خوبی باشی و یا برعکس چون مجری توانمندی هستی می توانی بازیگر خوبی هم باشی. این ها هیچ ربطی بهم ندارند اما می گردد شخصی در هر دو پیروز باشد. دلیل افزایش حضور بازیگران به عنوان مجری در سال های اخیر شاید این باشد که تهیه کننده احساس می کند وقتی یک آدم دیده شده و مورد استقبال قرارگرفته را به عنوان مجری در برنامه اش بیاورد چند قدم جلوتر است و برنامه به واسطه حضور آن شخص یک تعداد بیننده از پیش مشخص شده دارد. پیروز بودن یا نبودن آن برنامه به خود برنامه یا مسابقه و توانایی های آن شخص برمی گردد.

جم درباره فعالیت هایش در دوران قرنطینه توضیح داد: الان بیشتر از هر چیزی نگران کرونا و اتفاقات ریز و درشت جامعه هستم. من دو تا کتاب چاپ کرده ام و در حال حاضر بیشتر وقتم را صرف بازنویسی کتاب سومم می کنم.

او در پایان صحبت هایش با خبرنگاران گفت: امیدوارم مردم کرونا را جدی بگیرند تا ان شاءالله مهار گردد. الان خودم هم مثل اول به طور کامل قرنطینه نیستم و از خانه خارج می شوم اما سعی می کنم تا فاصله اجتماعی و پروتکل ها را رعایت کنم. بیماری سختی است و از دست رفتن عزیزان و هموطنان دردناک است. خودمان باید کاری کنیم نمی گردد تا آخر در قرنطینه بود چرخ کشور باید بچرخد اما باید مراقب باشیم و حواسمان را جمع کنیم.

همسران، تولدی دیگر، پول کثیف و ستایش3 از جمله سریال هایی هستند که فرهاد جم در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 955

به "گفت وگو با فرهاد جم؛ از همسران تا روحانی ستایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگو با فرهاد جم؛ از همسران تا روحانی ستایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید