گسترش برنامه های آموزشی برای کاهش خسارت زلزله در استان بوشهر

به گزارش مجله عطر یاس، قاسم قائدی در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی گفت: شعار سال جاری این روز تدبیر در حوادث به منظور کاهش خسارات در راستای اقتصاد مقاومتی است.

گسترش برنامه های آموزشی برای کاهش خسارت زلزله در استان بوشهر

وی اضافه نمود: حوادث طبیعی از جمله زلزله اصلا خبر نمی کند و قابل پیش بینی نیست و جزئی از طبیعت هستند که رخ می دهد و ما وظیفه داریم که آمادگی را هر روز در مقابل این پدیده ها افزایش دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم افزایش آمادگی برای مقابله با چنین حوادثی ادامه داد: استان بوشهر روی گسل های متعددی واقع شده است و هر آن تهدیدی جدی محسوب می گردد و هر لحظه ممکن است که شاهد لرزشی باشیم.

وی از آموزش به عنوان یکی از مهمترین راه ها برای کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی اشاره نمود و اعلام کرد: در زمینه آموزش برنامه های مختلف و متعددی را داریم. همچنین تهیه و تدوین سند جامع مدیریت بحران با حوزه های زلزله و سیل و خشکسالی تعریف شده است و در دست پیگیری است.

قائدی اضافه نمود: در زمینه مقابله با زلزله طرح های پژوهشی متعددی تدوین شده است تا اعتباراتی در این زمینه اختصاص یابد و طرح های مطالعاتی و پژوهشی برگزار گردد.

وی از مقاوم سازی واحدهای مسکونی استان بوشهر اطلاع داد و اعلام نمود: در سطح روستاهای استان بوشهر با کوشش بنیاد مسکن استان بوشهر مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: در زلزله های اخیر به خاطر همین مقاوم سازی که اجرا شده است شاهد کمترین خسارت ها بودیم و در زلزله بزرگ اخیر در جنوب استان خسارت جانی نداشتیم و خسارت مالی هم بسیار کم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 46

به "گسترش برنامه های آموزشی برای کاهش خسارت زلزله در استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش برنامه های آموزشی برای کاهش خسارت زلزله در استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید