کسری بودجه دولت ترامپ همچنان رو به افزایش

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران : درآمدهای دولت آمریکا طی ماه ژوییه 30 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل کاهش پیدا نموده است. دولت برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر کرونا مجبور به تخصیص یک بسته 2.2 تریلیون دلاری شده بود.

کسری بودجه دولت ترامپ همچنان رو به افزایش

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دفتر کنترل بودجه آمریکا در گزارشی بیان کرد: همزمان با افزایش هزینه های دولت برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا، کسری بودجه دولت در سال اقتصادی 2020 به 3.13 تریلیون دلار رسیده است.در مقام مقایسه، کسری بودجه دولت آمریکا در سال اقتصادی 2019 معادل 984 میلیارد دلار و در سال 2009 حدود 1.4 تریلیون دلار بود.

تنها در ماه ژوییه میزان مخارج دولت 63 میلیارد دلار بیشتر از میزان درآمدهای آن بوده است. درآمدهای دولت طی ماه ژوییه 30 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل کاهش پیدا نموده است. دولت آمریکا برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر کرونا مجبور به تخصیص یک بسته 2.2 تریلیون دلاری شده بود.

از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تا به امروز بیش از 223 هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-19 از دست داده اند و وزارت خزانه داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا سرانجام سال میلادی استقراض کند.

پیشتر دفتر کنترل بودجه کنگره پیش بینی نموده بود کسری بودجه دولت آمریکا تا سرانجام سال جاری به رقم 3.8 تریلیون دلار برسد.

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا این نرخ بهره پایین را فرصتی تاریخی خوانده بود.

با موافقت کنگره و دولت، تا به امروز حدود سه تریلیون دلار به شکل بسته های مختلف حمایتی از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت هزینه شده است. این در حالی است که بعضی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد اقتصادیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از اقشار اسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1144

به "کسری بودجه دولت ترامپ همچنان رو به افزایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری بودجه دولت ترامپ همچنان رو به افزایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید