کرونا، سران عراق خواهان اعلام حالت فوق العاده شدند

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در نامه ای به رئیس مجلس این کشور خواهان اعلام حالت فوق العاده برای مبارزه با ویروس کرونا شدند.

کرونا، سران عراق خواهان اعلام حالت فوق العاده شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز (یکشنبه) اطلاع داد که وی به همراه عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور این کشور، در یک نامه مشترک به محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق خواهان اعلام حالت فوق العاده به مدت یک ماه شده اند.

به نوشته وبسایت شبکه خبری السومریه، در این نامه قید شده است که مدت اعلام شده برای مبارزه با ویروس کرونا می تواند تمدید گردد.

جعفر علاوی وزیر بهداشت عراق شب گذشته در گفت و گوی تلویزیونی گفت که در صورت افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کوید-19، باید حالت فوق العاده اعلام گردد. علاوی همچنین از کمبود بودجه در این خصوص سخن گفت.

او همچنین از ارسال نامه به برهم صالح و عادل عبدالمهدی در مورد افزایش تعداد مبتلایان اطلاع داد و گفت که تا کنون 110 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

جعفر علاوی همچنین گفت که طبق رتبه بندی جهانی، سیستم بهداشتی عراق در رده 176 یعنی نزدیک به سومالی واقع شده است و این شرایط بغرنج سیستم بهداشتی عراق را نشان می دهد.

وزارت بهداشت عراق روز گذشته (شنبه) از ابتلای پنج تن دیگر در شهرهای مختلف این کشور اطلاع داد. بنا بر گزارش این وزارتخانه، تا کنون 26 تن بهبود یافته و نه نفر نیز فوت نموده اند.

دولت عراق همچنین ورود اتباع 13 کشور را به عراق منع نموده و از سفر شهروندان خود به این کشورها نیز ممانعت بعمل می آورد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 766

به "کرونا، سران عراق خواهان اعلام حالت فوق العاده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، سران عراق خواهان اعلام حالت فوق العاده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید