کرونا برق اصفهان را خاموش نکرد، مراجعه ماموران برای قرائت شماره کنتور

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/اصفهان سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در تعطیلات فروردین سال جاری شاهد افزایش 7 درصدی مصرف برق در اصفهان بودیم، گفت: با وجود شیوع کرونا، اما بنابر سیاست شرکت توزیع برق، قرائت شماره کنتورهای برق به دو روش خوداظهاری و مراجعه حضوری ماموران این مجموعه به منازل انجام می گردد.

کرونا برق اصفهان را خاموش نکرد، مراجعه ماموران برای قرائت شماره کنتور

محمد علی اکبری در گفت وگو با خبرنگاران در مورد میزان مصرف برق اصفهان در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: با توجه به تعطیل، نیمه تعطیل و فعال شدن بعضی مشاغل و صنایع اصفهان در اسفند ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشدِ کاهشی مصرف برق بودیم.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی اسفند 98 تا فروردین سال جاری شاهد افزایش 5 تا 7 درصدی مصرف برق در اصفهان بودیم، اضافه نمود: در اسفند سال گذشته میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 2 درصد افزایش یافت که این رقم کمتر از ماه های قبل آن بود.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان شرح داد: میزان مصرف برق در اسفند ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته، اما نسبت به ماه های قبل خود با کاهش مصرف روبرو بود در حالیکه پیش بینی می شد به واسطه روزهای پایانی سال و خریدهای نوروزی مردم، حدود 8 درصد افزایش مصرف داشته باشیم، اما به واسطه تعطیلی مشاغل، ادارات و در خانه ماندن افراد، افزایش مصرف تنها 2 درصد بود.

وی یادآور شد: البته 13 فروردین سال جاری نسبت به فروردین 1398 به دلیل ماندن افراد در خانه و نرفتن آنها به سیزده به در، شاهد رشد مصرف برق بخش خانگی بودیم.

علی اکبری در ادامه در مورد شرایط بازدید از کنتورهای برق و صدور قبوض آن در شرایط حاضر به دلیل شیوع کرونا، اظهار کرد: در حوزه برق با دو روش برخورد می گردد، از یک سو قرائت کنتور توسط خود مشترکان انجام می گردد و از سوی دیگر با وجود شیوع کرونا، ماموران قرائت کنتور با تمام تدابیر بهداشتی و ایمنی توسط پزشک معتمد شرکت، به برای ثبت شماره کنتور به منازل مراجعه می نمایند کما اینکه آنها برخوردی با ساکنان ندارند.

وی با اشاره به روش های خوداظهاری کنتور برق در اصفهان، گفت: افراد می توانند شماره کنتور برق را قرائت نموده و براساس فرمت تعیین بر روی سایت اینترنتی شرکت توزیع برق اصفهان و یا تماس با شماره 38121 و یا ارسال پیامک به شرکت می توانند با خوداظهاری عدد کنتور برق خود را اعلام نمایند.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان در مورد شرایط فراوری برق در کشور و استان به دنبال کاهش بارش ها و پیش بینی تداوم ویروس کرونا در ماه های تیر و خرداد، اظهار کرد: نمی توان بر روی الگوی مصرفی مردم بعد از کرونا پیش بینی درستی انجام داد، چراکه بسته به نوع مصرف در بعضی استان ها با کاهش و در بعضی با افزایش مصرف برق روبرو هستیم.

وی افزود: البته کاهش بارش ها و به دنبال آن کاهش ذخایر سد بر بخشی از برق فراوریی کشور اثرگذار خواهد بود.

علی اکبری با بیان اینکه در پیک مصرف بین 13 تا 18 درصد برق مصرفی توسط نیروگاه های برق آبی تامین می گردد، اضافه نمود: 85 درصد دیگر برق فراوریی توسط نیروگاه های حرارتی فراوری می گردد، کما اینکه آنها نیز برای خنک کردن به آب احتیاج دارند، البته با مدیریت مصرف از سوی مردم می توان از پیک تابستان و روزهای گرم سال جاری نیز عبور نموده و خاموشی نداشته باشیم.

وی همچنین در مورد پویش صنعت برق همواره بیدار در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: این پویش همزمان با شیوع کرونا در صنعت برق کشور ایجاد شد که تمام فعالان مجموعه برق کشور هم راستا با مدافعان کادر سلامت در تامین انرژی برق پایدار مراکز درمانی، بهداشتی، نقاهتی و مراقبتی و از همه مهمتر تامین برق پایدار بخش خانگی با توجه به قرنطینه آنها فعالیت می نمایند.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان تاکید نمود: به طور قطع اگر در این روزها خاموشی برق داشته باشیم زحمات مدافعان سلامت از بین می رود، چراکه موجب خروج مردم از منزل و یا بعضا مراجعات حضوری آنها به بخش های مختلف و ترافیک شدید خواهد شد.

علی اکبری گفت: خوشبختانه از زمان شیوع کرونا تا به امروز، با وجود تمام مسائل و حتی در زمان تعطیلات نوروز، در حوزه شهرستان اصفهان، خاموشی برق نداشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 836

به "کرونا برق اصفهان را خاموش نکرد، مراجعه ماموران برای قرائت شماره کنتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا برق اصفهان را خاموش نکرد، مراجعه ماموران برای قرائت شماره کنتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید