کاهش موارد بستری و فوتی به علت کرونا در هفته گذشته

به گزارش مجله عطر یاس، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد موارد بستری به علت کرونا در کشور نسبت به هفته قبل تر کاهش 25 درصدی داشته و همچنین شاهد کاهش 24.2 درصدی در موارد مرگ و میر و کاهش 26 درصدی در بیماران مثبت سرپایی نسبت به هفته قبل تر بودیم.

کاهش موارد بستری و فوتی به علت کرونا در هفته گذشته

به گزارش خبرنگاران از وبدا، سیما سادات لاری درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 و رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور گفت: در هفته گذشته شاهد تداوم فرایند کاهشی در تعداد موارد مثبت بستری به علت کرونا، تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری و موارد سرپایی مثبت کووید 19 در سطح کشور بودیم.

وی ادامه داد: در هفته ای که گذشت، استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان و کهگیلویه و بویر احمد دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت و استان های البرز، مرکزی، همدان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 را داشته اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: آخرین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور حدود 67 درصد گزارش شده است. استان های ایلام، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی دارای کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هستند و میزان عمل به دستورالعمل های بهداشتی در استان های یزد، سمنان و زنجان در مقایسه با سایر استان ها شرایط مطلوب تری دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در بعضی از مناطق جنوبی کشور، جهش های مربوط به ویروس کرونای آفریقای جنوبی و هندی گزارش شده که این موضوع می تواند زنگ خطری جدی در جهت توقف فرایند کاهشی بیماری و آغاز پیک جدید و سهمگین تر از قبلی در کشور باشد. پای بندی و تقویت عمل به توصیه های بهداشتی همچنان به عنوان مهم ترین اصل مبارزه با بیماری کووید 19 محسوب می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1548

به "کاهش موارد بستری و فوتی به علت کرونا در هفته گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش موارد بستری و فوتی به علت کرونا در هفته گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید