چین از گروه 20 خواست واکسن کرونا همگانی گردد

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس جمهوری خلق چین در تماس تلفنی با بن سلمان عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان تاکید نمود که باید اقداماتی از سوی گروه 20 صورت گیرد که واکسن کرونا برای همگان قابل دسترسی باشد.

چین از گروه 20 خواست واکسن کرونا همگانی گردد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شی جین پینگ روز آدینه در این تماس خاطر نشان کرد که دو کشور با یکدیگر همکاری می نمایند تا واکسن درمان ویروس کرونا با قیمت مناسب در دسترس همه کشورها و همه مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد که این واکسن باید به عنوان یک کالای عمومی برای همه قابل دستیابی باشد و در این زمینه کشورهای گروه بیست باید همکاری نزدیک و مناسبی با یکدیگر داشته باشند.

شی گفت که از زمان برقراری روابط دیپلماتیک چین و عربستان سعودی در 30 سال پیش، روابط دو جانبه پیشرفت زیادی داشته و همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف بین دو طرف شاهد پیشرفت مداوم بوده است.

وی با ابراز خرسندی از همکاری متقابل دو کشور در مبارزه با ویروس کرونا گفت: در حالی که شیوع این بیماری هنوز در سراسر جهان در حال گسترش است، چین به حمایت کامل از کوشش های عربستان سعودی در مهار این ویروس و همکاری در تحقیق و توسعه واکسن پشتیبانی و به آن یاری می نماید.

به گفته رئیس جمهوری چین، پکن آماده همکاری نزدیک با گروه 20 برای مساعدت به رشد کشورهای در حال توسعه، ایجاد اقتصاد باز جهانی ، حفظ ثبات در صنایع جهان و و زنجیره های عرضه و همکاری در عرصه دیجیتال و نیروی انسانی است.

به گزارش ایرنا، در این ارتباط تلفنی پادشاه عربستان از رشد روابط و تعمیق همکاری ها در زمینه مختلف ابراز خرسندی کرد و گفت: از همکاری ها و حمایت های چین از گروه بیست و فعالیت های این گروه تقدیر می نماید و امیدوار به بازگشت ثبات به اقتصاد جهان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1095

به "چین از گروه 20 خواست واکسن کرونا همگانی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از گروه 20 خواست واکسن کرونا همگانی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید