پیشنهاد قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان در مورد لیگ برتر

به گزارش مجله عطر یاس، حسن رنگرز معتقد است موکول کردن برگزاری لیگ برتر به بعد از جهانی قزاقستان، مشکلاتی در راه برگزاری رقابت ها برای کشتی ایران به همراه دارد.

پیشنهاد قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان در مورد لیگ برتر

به گزارش خبرنگاران، در سال های گذشته مرحله گروهی لیگ برتر آزاد و فرنگی بدون حضور ملی پوشان، پیش از مسابقات جهانی برگزار می شد و در انتها رقابت های جهانی که همیشه در انتهای تابستان یا اوایل پاییز به انجام می رسد، مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر آزاد و فرنگی با فاصله یک هفته و با حضور ملی پوشان برگزار می شد، اما در دوره سرپرستی حمید بنی تمیم، تصمیم گرفته شد که رقابت های لیگ برتر امسال، به بعد از جهانی قزاقستان موکول شود.

این در حالی است که لیگ جهانی نیز به احتمال فراوان آذر ماه برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه مسابقات جهانی اواخر شهریور ماه امسال در نورسلطان به انجام می رسد، عملاً استارت لیگ برتر از مهر ماه خواهد خورد و تا یک ماه پیش از لیگ جهانی نیز باید به اتمام برسد، به این شکل مرحله مقدماتی و نهایی لیگ برتر باید در مدت دو ماه برگزار شود.

حسن رنگرز سرمربی تیم کشتی فرنگی بیمه رازی که تیمش در چند سال اخیر قهرمان رقابت ها بوده، این گونه برگزاری لیگ را مناسب نمی داند. او در این باره به خبرنگاران گفت: با توجه به فضای امروز کشتی و این که عملاً تیم اول اعزامی به جهانی تعیین شده است، نفرات دوم و سوم نیاز دارند که با انگیزه بیشتری در اردوها شرکت کنند، بنابراین برگزاری مرحله مقدماتی لیگ و استفاده از این نفرات با تعامل باشگاه ها با کادر فنی تیم های ملی، عملاً می تواند به نفع کشتی باشد. ما بعد از جهانی زمان بسیار کمی خواهیم داشت چون رقابت های باشگاه های جهان نیز آذر ماه به انجام می رسد و عملاً به لحاظ کمیت و کیفیت لیگ ما در سایه قرار خواهد گرفت، براین اساس پیشنهاد من به کمیته لیگ این است که با تعامل با کادر فنی تیم های ملی آزاد و فرنگی، استارت لیگ را پیش از جهانی بزنیم و مرحله نیمه نهایی و نهایی مسابقات به بعد از جهانی موکول شود. نفع مالیِ لیگ برای کشتی گیران دوم و سوم اوزان مختلف می تواند روحیه آنها را نیز برای حضور در اردوی تیم ملی و کمک به نفرات اصلی به عنوان حریف تمرینی افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 163

به "پیشنهاد قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان در مورد لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان در مورد لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید