پیشنهاد فروش پاتریوت های آمریکا به ترکیه با پایان اعتبار منقضی شد

به گزارش مجله عطر یاس، یکی از مقام های وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد، پیشنهاد ایالات متحده در فروش سیستم موشکی پاتریوت به ترکیه به دلیل خاتمه اعتبار منقضی شده است.

پیشنهاد فروش پاتریوت های آمریکا به ترکیه با پایان اعتبار منقضی شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری هیل، این مساله در بحبوحه تنش بین دو کشور بر سر توافق دفاعی آنکارا با روسیه مطرح شده است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: ما به ترکیه گفته بودیم که اگر سیستم های دفاع موشکی اس-400 روسیه را تحویل بگیرد، پیشنهاد فروش سیستم های پاتریوت را منقضی می کنیم و این رخ داد.

ترکیه سامانه های دفاع موشکی اس-400 را در ژوئیه و با وجود هشدارهای مکرر آمریکا درباره پیامدهای این مساله، تحویل گرفت.

یک هفته پس از آنکه ترکیه این سامانه های دفاع موشکی روسی را دریافت کرد، آمریکا رسما آنکارا را از برنامه جنگنده های اف-35 خارج کرد.

مقام های آمریکایی نگران هستند که رادارهای قدرتمند اس-400 برای جمع آوری اطلاعات مربوط به این جنگنده ها مورد استفاده قرار گیرند؛ ایالات متحده تلاش کرده تا ترکیه را برای خرید پاتریوت ها متقاعد کند. دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده تلاش کردند تا آنکارا را برای خرید این سامانه های دفاع موشکی متقاعد کنند اما آنکارا این پیشنهادها را به این دلیل رد کرد که آمریکا این فناوری حساس را با ترکیه به اشتراک نگذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 214

به "پیشنهاد فروش پاتریوت های آمریکا به ترکیه با پایان اعتبار منقضی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد فروش پاتریوت های آمریکا به ترکیه با پایان اعتبار منقضی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید