پنتاگون 2.5 میلیارد دلار از هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را می پردازد

به گزارش مجله عطر یاس، با حکم دیوان عالی آمریکا، رئیس جمهور آمریکا می تواند 2.5 میلیارد دلار از هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را از بودجه پنتاگون بردارد.

پنتاگون 2.5 میلیارد دلار از هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را می پردازد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوان عالی آمریکا حکم ماه پیشین قاضی کالیفرنیا، که طبق آن، دونالد ترامپ از صرف بودجه 2.5 میلیارد دلاری پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی منع می شد، را لغو کرد.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، ماه گذشته قاضی منطقه ای کالیفرنیا تأکید کرد که ترامپ اجازه ندارد از بودجه مورد تأیید کنگره برای پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی استفاده کند اما هم اکنون حکم دیوان عالی آمریکا با پنج رأی موافق در مقابل چهار رأی مخالف، مجوز استفاده دولت ترامپ از این بودجه میلیاردی برای ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا را صادر می نماید.

ترامپ اوایل ماه جاری میلادی از دیوان عالی کشور آمریکا تقاضا کرد تا حکم دادگاه کالیفرنیا را لغو کند و بودجه ای را آزاد کند که به وی اجازه می دهد بخش هایی از دیوار وعده داده شده وی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 را در کالیفرنیا، آریزونا و نیومکزیکو بسازد.

طبق این گزارش، ترامپ علاوه بر بودجه 2.5 میلیارد دلاری کنگره، 3.6 میلیارد از بودجه ساختار نظامی و 600 میلیون از بودجه خزانه داری آمریکا را نیز برای پوشش هزینه دیوار مرزی که کنگره حاضر به تأمین بودجه آن نشده است،در نظر گرفته است.

شبکه بی بی سی نیز گزارش نموده است که اوایل امسال میلادی، ترامپ با اعلام وضعیت اضطراری در مرز با مکزیک، شرایط را برای برداشت از بودجه پنتاگون به منظور ساخت دیوار مرزی امکانپذیر کرد.

در ماه فوریه امسال میلادی (اسفند 1397)، منازعه سیاسی بر سر تأمین بودجه دیوار مکزیک به طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا در طول تاریخ انجامید. در نهایت کنگره تنها با ساخت دیواری نرده ای با بودجه 1.38 میلیارد دلار در بعضی نواحی مرزی موافقت کرد.(جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 172

به "پنتاگون 2.5 میلیارد دلار از هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون 2.5 میلیارد دلار از هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید