پادرمیانی رئیس جمهور چین برای بازگرداندن مرمرهای یونان

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس جمهور چین هم از موزه بریتانیا خواست تا مرمرهای معبد پارتنون را به یونان بازگرداند.

پادرمیانی رئیس جمهور چین برای بازگرداندن مرمرهای یونان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

ایسنا: مرمرهای پارتنون که صحنه های نبرد بین اسطورهای یونان باستان را به تصویر می کشند از اوایل قرن نوزدهم به مالکیت بریتانیا درآمده اند و در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته می شوند. با این حال بحث بر سر بازگرداندن این آثار باستانی به یونان، به کشمکشی چندین ساله بین مقام های دو کشور تبدیل شده است و حالا شی جینپینگ رئیس جمهور چین نیز از دولت بریتانیا خواسته تا این آثار را به یونان بازگرداند.

رئیس جمهور چین در جریان سفر خود به آتن از موزه آکروپولیس که بخشی از مرمرهای پارتنون را در خود جای داده است بازدید کرد و به مقام های یونان گفت او نیز فکر می نماید بریتانیا باید مرمرهای پارتنون را به یونان بازگرداند.

شی جینپینگ در آخرین روز بازدید رسمی اش از آتن اعلام کرد: ما به شما اطمینان می دهیم که در این مورد از شما حمایت خواهیم کرد، چراکه بسیاری از آثار باستانی و فرهنگی چین نیز در کشورهای دیگر نگهداری می شوند و ما سعی داریم آن ها را پس بگیریم.

از زمانی که مقام های یونان برای بازگرداندن این آثار به کشورشان کوشش می نمایند نزدیک به سه دهه گذشته است، موزه بریتانیا هر بار از بازگرداندن این مرمرها که این روزها با نام مرمرهای الگین شناخته می شوند با استناد به این که آن ها را به طور قانونی و با موافقت حاکم وقت امپراتوری عثمانی به مالکیت خود درآورده اند، سر باز می زند. این درحالی است که مقام های یونان معتقدند، تمامی اقدام هایی که در زمان سلطه امپراتوری عثمانی بر یونان اجرا شده، فاقد اعتبار است.

مقام های یونان یک بار با یاری امل کلونی وکیل بریتانیایی- لبنانی درخواست بازگرداندن این آثار را به بریتانیا ارائه داده بودند. مقام های کشور یونان همچنین چندی پیش از یونسکو خواستند تا برای بازگرداندن این مرمرها کوشش کند که این اقدام نیز بی نتیجه باقی ماند.

نخست وزیر یونان که در ماه جولای انتخاب شده، برای برگزاری مراسم دویستمین سال روز استقلال یونان در سال 2021 طی یک درخواست رسمی از بریتانیا خواسته تا مرمرهای پارتنون را به یونان امانت دهد. مسئولان موزه بریتانیا نیز در واکنش به این درخواست اعلام کردند، موضوع امانت دادن این آثار را آنالیز خواهند کرد.

چندی پیش نشریه گاردین گزارشی را منتشر کرد که طبق آن یک وکیل مدافع حقوق بشر از موزه بریتانیا به عنوان بزرگترین مجموعه دار آثار مسروقه یاد نموده بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 422

به "پادرمیانی رئیس جمهور چین برای بازگرداندن مرمرهای یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادرمیانی رئیس جمهور چین برای بازگرداندن مرمرهای یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید