(ویدئو) رهبر چچن در عملیات علیه یک گروه داعشی

به گزارش مجله عطر یاس، در پی عملیات ضدتروریستی موفقیت آمیز روز گذشته نیرو های پلیس ویژه چچن که به هلاکت تمامی اعضای گروه تبهکار اصلان بوتوکایف (هم پیمان داعش) منجر شد، ولادیمیر پوتین به رهبر چچن تبریک گفت.

(ویدئو) رهبر چچن در عملیات علیه یک گروه داعشی

به گزارش خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین بیان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نابودی گروه تروریستی اصلان بوتوکایف را به رمضان قدیروف تبریک گفت.

پوتین در جریان گفت وگوی تلفنی با قدیروف، به وی و دیگر شرکت کنندگان در عملیات ضدتروریستی اخیر که منجر به نابودی گروه بوتوکایف، تروریست معروف چچنی که مدت هاست تحت تعقیب قرار داشت، تبریک گفت و یادآور شد که تمامی افراد شرکت کننده در این عملیات، از جمله رمضان قدیروف که شخصاً در اجرای این عملیات حضور داشت، به دریافت مدال افتخار دولتی نائل خواهند شد.

خبر انهدام کامل گروه تروریستی مخفی بوتوکایف، شامل شخص اصلان بوتوکایف و پنج نفر دیگر از اعضای آن، اوایل روز گذشته توسط خود قدیروف، در کانال تلگرام وی اعلام شد.

طبق این اطلاعات، نیرو های هنگ پلیس ویژه وزارت کشور روسیه در جمهوری چچن، عملیات ویژه موفقیت آمیزی را در حومه روستای کتر- یورت اجرا کردند که نتیجه آن نابودی کامل این باند تروریستی بود.

به گفته قدیروف، این گروه تروریستی دو بار توانست از تعقیب و درگیری فرار کند، ولی بار سوم، هر شش تروریست گیر افتاده و به هلاکت رسیدند. سه نفر از اجساد، از جمله رهبر آنها، شناسایی شدند. در جریان این عملیات، چهار نفر از نیرو های پلیس ویژه نیز زخمی شدند.

رهبر چچن یادآور شد که اعضای گروه اصلان بوتوکایف، آخرین افرادی بودند که به خاطر اقدامات تروریستی در فهرست تعقیب فدرال قرار داشتند.

وی اضافه کرد، دیگر تروریست ها مدت ها قبل از چچن خارج شده و به کشور های خاورمیانه رفته اند.

اصلان بوتوکایف، فرمانده تروریست های منطقه قفقاز بود که با گروه تروریستی داعش نیز هم پیمان شده بود. وی سازماندهی حمله تروریستی به فرودگاه دامودیدووا در سال 2011 و دیگر جنایات تروریستی را برعهده داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1336

به "(ویدئو) رهبر چچن در عملیات علیه یک گروه داعشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) رهبر چچن در عملیات علیه یک گروه داعشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید