وزیر امور اقتصادی هند: قربانی فشارهای خارجی نمی شویم

به گزارش مجله عطر یاس، نیرمالا سیتارامان، وزیر امور مالی هند، گفت، بنیان های مالی و قوای راهبردی کشور قربانی فشارهای خارجی، از جمله تهدید به تحریم، نخواهد شد.

وزیر امور اقتصادی هند: قربانی فشارهای خارجی نمی شویم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

سیتارامان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت، دهلی با تحریم های جهانی، از جمله تحریم های آمریکا همراهی می نماید اما، منافع راهبردی و ملی خود را نادیده نمی گیرد.

وی اضافه نمود: به آمریکا گفتیم، در رابطه با مسایل خاصی که برای منافع راهبردی هند حیاتی است، دهلی شریکی راهبردی برای آمریکاست و واشنگتن نیز خواهان یک شریک راهبردی قوی، نه ضعیف، است. ما برای شراکت و همکاری قوی و جدی با آمریکا ارزش قایل هستیم اما، به همان اندازه باید به ما اجازه داده گردد که مالی قوی داشته باشیم.

آمریکا تحریم هایی علیه ونزوئلا، ایران و روسیه اعمال کرد و به متحدان و شرکایش هشدار داد، در صورت ادامه خرید تجهیزات نظامی روسی، جریمه خواهند شد.

دهلی پیشتر به واشنگتن گفته بود، تامین تجهیزات نظامی از روسیه، حق مسلم هند است.

وزیر خارجه هند اوایل اکتبر گفته بود، متقاعد شده است که آمریکا تصمیم دهلی برای خرید تجهیزات پیشرفته دفاعی را درک می نماید.

دمیتری شوگایف، رئیس سرویس فدرال همکاری های نظامی- فنی روسیه شهریور اعلام نموده بود، هند تسلیحات و فناوری های نظامی به ارزش 14.5 میلیارد دلار به روسیه سفارش داده است.

به گفته وی، هند در سال گذشته، با وجود آن که تحت فشار زیاد، به ویژه از سوی آمریکا قرار داشت، قرارداد نظامی خرید سامانه های موشکی اس 400 و همچنین تحویل محموله بزرگی از انواع تجهیزات نظامی برای نیروهای هوایی، دریایی و زمینی کشور با روسیه امضا کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 370

به "وزیر امور اقتصادی هند: قربانی فشارهای خارجی نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور اقتصادی هند: قربانی فشارهای خارجی نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید