واکنش منفی کاربران عرب به ملاقات الغانم با عضو گروه الاحوازیه

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران- سرویس بین الملل انتشار خبری از سوی پایگاه موسوم به احوازنا مبنی بر ملاقات مرزوق الغانم رئیس مجلس کویت با حکیم الکعبی عضو گروه موسوم به جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز (گروه الاحوازیه) بحث و جدل های فراوانی را در مورد قصد و نیت الغانم برای انجام چنین کاری برانگیخت.

واکنش منفی کاربران عرب به ملاقات الغانم با عضو گروه الاحوازیه

پایگاه مذکور گفت که الغانم در جریان این ملاقات نشان سپر رزمی را به الکعبی اعطا نموده است. طبق اعلام این پایگاه، نشان مذکور در حاشیه برگزاری کنفرانس مجلسی ها برای آزادی اهواز به الکعبی اعطا شده است. بر اساس تصاویر منتشر شده، در جریان ملاقات رئیس مجلس کویت با الکعبی، عبدالله فهاد العنزی نماینده مجلس کویت حضور داشته است.

گروه تروریستی الاحوازیه که در سال های اخیر برنامه ریزی های متعددی برای ناامن کردن اهواز به اجرا گذاشته و در جریان اعتراضات مردمی نیز نقش مهمی در به خشونت کشیدن این اعتراضات داشت، می خواهد به وسیله بی ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند؛ همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند، ولی مغلوب شد.

این تشکیلات از شروع تأسیس تا خرداد 1384 اقدام به جذب و آموزش بیش از 30 تن از عناصر دارای تفکرات تجزیه طلبانه و مساعد انجام اقدامات عملیاتی برای وارد شدن به فاز نظامی و… نمود.

بعد از انتشار این خبر کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این جلسه، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت احترام متقابل در روابط فیمابین، اقدامات اجرا شده در کویت را محکوم کرد و گفت: اینگونه اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض اصل حسن همجواری و اظهارات محبت آمیز مقامات کویتی بوده و در تضاد با اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران است.

این در حالیست که عبدالله فهاد یکی از نمایندگان کویتی برای توجیه این نشست گفت که در جریان این نشست در مورد موضوع رساله فوق لیسانس کعبی در مورد دمکراسی در کویت رایزنی شد!

اقدام عجیب رئیس مجلس کویت در برابر چنین شخصیت ضد ایرانی باعث شد تا کاربران عرب در شکبه های مجازی به ویژه توئیتر به شدت به آن واکنش نشان دهند. آنالیز این واکنش ها نشان می دهد که اعراب به ویژه کویتی ها این اقدام رئیس مجلس کشورشان را موضع رسمی کویت در قبال ایران ندانسته و آن را یک اشتباه سیاسی فاحش توصیف می نمایند.

در همین خصوص یک نماینده کویتی در پیامی توئیتری از اقدام رئیس مجلس این کشور در استقبال از یک گروهک تجزیه طلب ضد ایرانی انتقاد کرد و آن را به نفع کویت ندانست. خلیل عبدالله ابل در صفحه توئیتر خود نوشت: استقبال از گروهک موسوم به کنفرانس آزادسازی الاحواز و تجلیل از آنها توسط رئیس مجلس امت از لحاظ سیاسی اقدامی خطرناک و بی فایده بود.

وی اضافه کرد: این اقدام به نفع کویت نبود و حمایت رسمی از یک گروهک مسلحانه برعلیه کشور همسایه ای که منافع مشترکی با کویت دارد، پذیرفتنی نیست.

یک کاربر به نام مصطفی نیز نوشت: چه کسی اجازه برگزاری کنفرانس مخالفان اهوازی را در کویت داده است؟ آیا دولت درباره ویزای جدایی طلبان مذکور و ورود آنها به کویت تحقیق نموده است؟ آیا رئیس مجلس متوجه موضع گیری خود در قبال ملاقات با جدایی طلبان و تأثیر آن بر روابط میان دو کشور است؟

یک کاربر عرب دیگر نیز با عذرخواهی از ملت ایران به ویژه اعراب این کشور تاکید نمود که رئیس مجلس کویت نماینده مردم این کشور در قبال ملت ایران نیست.

یک کاربر نیز به نام صالح عثمان السعید نوشت: اهواز بخشی از جمهوری ایران است. این آن چیزی است که ما می دانیم و تمام نهادهای بین المللی به آن اذعان دارند. از ایران چه می خواهید؟ ما به کجا می رویم؟ شما که هستید که می خواهید سرنوشت اهواز را مشخص کنید. بعضی افراد به دنبال تخریب روابط ما با ایران که دوست و همسایه ما است هستند. ضربه زدن به سیاست خارجه ما که به میانه روی معروف است یک اقدام احمقانه است.

یک کاربر عرب به نام حسن الموسوی نیز در این خصوص نوشت: ملاقات با رئیس شورای یک جنبش جدایی طلب علیه یک کشور همسایه؟ این به معنی یک اشتباه سیاسی فاحش است که حتی افراد تازه کار در دنیا سیاست آن را مرتکب نمی شوند.تصور کنید اگر رئیس مجلس ایران با رئیس جنبشی که خواستار پیوستن کویت به عراق بود ملاقات می کرد موضع ما چه بود؟

یک کاربر دیگر نیز به نام عبدالوهاب جابر حمال نوشت: آیا این اقدام با موضع خارجی کویت و روابط این کشور با ایران همخانی دارد؟ هدف از برگزاری کنفرانس برای نمایندگان مجلس در راستای آزاد سازی اهواز در کویت و اقدام رئیس مجلس در تکریم آنها چیست؟ اگر ایران یک نشست ضد کویت برگزار می کرد و از مخالفان کویتی استقبال به عمل می آورد موضع کشور ما چه بود؟

یک کاربر عرب دیگر با نام دکتر صلاح الفضلی نوشت: با توجه به آنکه پیشتر جوانان کشور به دلیل انتشار پست های توئیتری به اقدام خصمانه علیه یک کشور دوست متهم شده اند آیا مرزوق الغانم نیز به اتهام اقدام خصمانه علیه ایران به دلیل ملاقات با نماینده یک سازمان جدایی طلب محاکمه می گردد؟

یک کاربر دیگر نیز با نام عبید الوسمی نوشت: ملاقات با یک هیأت اهوازی یک فعالیت اجتماعی به شمار نمی رود و این مسأله سیاسی است؛ به معنی اتخاذ موضع رسمی در حمایت از یک جنبش مسلح علیه کشور همسایه که در سایه منافع استراتژیک با کویت رابطه دارد. چگونه اجازه داده می گردد از کویت به عنوان محلی برای اقدام خصمانه آشکار بدون توجیه قابل قبول استفاده گردد؟ اگر اهواز در مورد مشخص سرنوشتش حق دارد، کویت حقی در اتخاذ چنین موضعی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 601

به "واکنش منفی کاربران عرب به ملاقات الغانم با عضو گروه الاحوازیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش منفی کاربران عرب به ملاقات الغانم با عضو گروه الاحوازیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید