واکنش معاون وزیر به گزارش خبرنگاران، نگران نباشید، از همه تجلیل می گردد

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران، وزارت ورزش و جوانان در برنامه پیشنهادی خود برای سال آینده و در بخش توسعه ورزش قهرمانی، 18 میلیارد تومان برای تجلیل از ورزشکاران مدال آور در نظر گرفته ضمن اینکه اجرای این بخش از برنامه های خود را برای 100 نفر عنوان نموده است.

واکنش معاون وزیر به گزارش خبرنگاران، نگران نباشید، از همه تجلیل می گردد

خبرنگاران امروز در گزارشی با عنوان پاداش مدال آوران و دو - دوتایی که چهار نیست/ وزارت ورزش روی پل! به این موضوع پرداخت و اینکه با توجه به برگزاری بازی های آسیایی و پاراآسیایی، بودجه پیش بینی شده و تعداد ورزشکاران مشخص شده با آنچه برای برگزاری مراسم تجلیل باید لحاظ گردد، همخوانی ندارد.

به هر حال مراسم تجلیلی که سال آینده برگزار می گردد ویژه مدال آوران امسال خواهد بود. امسال هم فقط در میادین آسیایی و پاراآسیایی 209 ورزشکار مدال آور شدند. پرداخت پاداش آنها مستلزم تامین 27 هزار سکه است که بودجه ای سرسام آور را می طلبد. بنابراین و با توجه به اینکه در دیگر میادین آسیایی و جهانی هم ورزشکاران ایران مدال آور بوده اند، تعداد مدال آوران خیلی بیشتر از 100 نفر خواهد بود و بودجه لازم برای تجلیلِ آنها هم خیلی بیشتر از 18 میلیارد تومان است.

ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع وزارت ورزش در تبادل نظر با خبرنگاران و در واکنش به این گزارش، موضوع مطرح شده را تایید و در خصوص چرایی آن توضیحاتی ارائه کرد.

مشخص بودجه 18 میلیاردی بر اساس تناسب و با رشد 32درصدی صورت گرفته استاین معاون وزیر ورزش با بیان اینکه مشخص بودجه برای هر یک از فعالیت ها و برنامه های وزارت ورزش بر اساس یک تناسب انجام می گردد، گفت: این تناسب برای تامین بودجه تجلیل از مدال آوران هم باید حفظ گردد. سال 96 بودجه پیش بینی شده برای تجلیل از مدال آوران 9 میلیارد تومان بود. این بودجه برای امسال به 11 میلیارد تومان افزایش یافت و برای سال آینده 18 میلیارد تومان شده است. 18 میلیارد تومان سال آینده با رشد 32 درصدی مشخص شده که نسبت به دو سال پیش بیشتر هم بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع رقم بودجه سالیانه وزارت ورزش آنقدر افزایش پیدا نمی کند که ما مثلا از 400 میلیارد تومان فقط 100 میلیارد تومان را به تجلیل از مدال آوران اختصاص دهیم.

مشخص 100 ورزشکار به صورت میانگین بوده استمشخص 100 نفر برای تجلیل در مراسم ویژه مدال آوران بر چه اساسی صورت گرفته است؟، فرامرزیان در پاسخ به این پرسش گفت: در زمان ارائه برنامه پیشنهادی برای سال آینده، آمار دقیقی از تعداد مدال آوران امسال در دست نبود. این تعداد در واقع به صورت میانگین عنوان شده است.

به تعهدات خود عمل می کنیموی در واکنش به این موضوع که فقط در بازی های آسیایی و پاراآسیایی 209 ورزشکار مدال آور شدند. چطور در رقم میانگین به 100 رسیدید؟، گفت: ما باید یک رقمی را به عنوان میانگین ورزشکاران مدال آور ارائه می کردیم و با توجه به بودجه پیش بینی شده این تعداد را در نظر گرفتیم. در کل نگران نباشید، هر زمان اعتبارات لازم تامین گردد قطعا از همه مدال آوران تجلیل خواهد شد. کوشش مان این است به تعهدات خود عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 85

به "واکنش معاون وزیر به گزارش خبرنگاران، نگران نباشید، از همه تجلیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش معاون وزیر به گزارش خبرنگاران، نگران نباشید، از همه تجلیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید