نتایج آزمون DxOMark: کیفیت دوربین ارزانترین آیفون بازار چگونه است؟

به گزارش مجله عطر یاس، اپل آیفون SE نسخه 2020 را پس از وقفه ای بلند مدت معرفی کرد و در دل آن تراشه پرچمدار پردازنده Apple A13 Bionic را جای داد ولی برخلاف تراشه این گوشی که شبیه گوشی های پرچمدار سری iPhone 11 است، علی رغم سرآمد بودن بین میان رده ها، عملکرد دوربین آن به مراتب پایین تر و ضعیف تر از مدل های رده بالا است.

نتایج آزمون DxOMark: کیفیت دوربین ارزانترین آیفون بازار چگونه است؟

وبسایت DxOMark که طی سالیان گذشته با تحلیل تخصصی و امتیازدهی به دوربین گوشی های هوشمند شهرت زیادی پیدا نموده، در جدیدترین مقاله خود به آنالیز دوربین iPhone SE 2020 پرداخته است.

این آنالیز تنها مدتی کوتاه پس از آنالیز کیفیت ضبط صدای فیلمبرداری این گوشی منتشر شده و به ما نشان می دهد که اینکه یک گوشی از برند آیفون باشد بدان معنا نیست که همه فن حریف و رده بالا در همه شرایط باشد.

طبق امتیازدهی DxOMark آیفون اس ای 2020 پیروز به کسب امتیاز 103 در بخش عکاسی و امتیاز 98 در بخش فیلمبرداری شده و مجموع امتیاز این گوشی 101 اعلام شده است که اگر آن را با گوشی های میان رده مقایسه کنیم شاید بتوان گفت بهترین گوشی میان رده است.

در این آنالیز عمده نکات مثبت دوربین پشت این گوشی در حال عکاسی عملکرد خوب اکسپوژر، فوکوس اتوماتیک و ثبت رنگ ها در شرایط نوری مختلف عنوان شده است و گوشی توانسته جزئیات را در هر دو حالت نور روز و شب به خوبی در عکس نهایی حفظ کند.

در نقطه دیگر عملکرد زوم ضعیف، بوکه نه چندان دقیق و نویز بالا همراه با کیفیت نه چندان مناسب عکاسی در شب منجر به کاهش امتیاز دوربین دستگاه در هنگام عکاسی این آنالیز شده است.

عملکرد فیلمبرداری این گوشی نسبتاً شرایط بهتری دارد و در آن شاهد ثبت دقیق رنگ ها، اکپوژر صحیح، حذف بسیار خوب لرزش دست و جزئیات مناسب هستیم و تنها نکته منفی و قابل ذکر در این مورد عدم ثبت صحیح بافت تصویر در محیط های تاریک اعلام شده است.

فقدان لنزهای متنوع مانند لنز فوق عریض یا همان اولترا واید و سنسورهای عمق میدان و ماکرو باعث شده نرم افزار دوربین نتواند عملکردی مانند گوشی های سری iPhone 11 داشته باشد و علی رغم کسب امتیاز بهتر نسبت به گوشی هایی مانند آیفون X و گوگل پیکسل 3a، امتیاز آن کمتر از پرچمدار خوش قیمت شیائومی ردمی K20 Pro بدست آمده که پیروز به کسب امتیاز 102 شده بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این آنالیز و مطالعه دقیق آن می توانید به وبسایت DxOMark مراجعه کنید.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 975

به "نتایج آزمون DxOMark: کیفیت دوربین ارزانترین آیفون بازار چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج آزمون DxOMark: کیفیت دوربین ارزانترین آیفون بازار چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید