من نماینده هیچ کشور خارجی نیستم

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، عدنان الزرفی نخست وزیر مکلف عراق در واکنش به مخالفت فراکسیون های شیعه مجلس با نامزدی وی برای تصدی پست نخست وزیری بیان کرد که صرفاً نامزد انتخابی از سوی نمایندگان مجلس است نه کشورهای خارجی.

من نماینده هیچ کشور خارجی نیستم

وی گفت: ریاست مجلس جلسه ای را برای رأی گیری درباره اعضای کابینه جدید معین خواهد نمود و کابینه چیده شده است و آن را 48 ساعت پیش از برگزاری جلسه فوق العاده معرفی می نماید.

الزرفی با بیان اینکه درباره تشکیل کابینه با همه مذاکره نموده است، گفت که به همه ثابت خواهد نمود که عراق را از شبح حملات و جنگ دور می نماید.

نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق گفت: برگزاری انتخابات در صدر فعالیت های دولت آینده خواهد بود و این دولت از کمیساریای انتخابات در انجام وظائف خود حمایت خواهد نمود.

وی گفت: دو فراکسیون صادقون و الحکمه در کمیته هفت جانبه توافق نامزدی او را امضا کردند. فراکسیون سائرون هم با تشکیل این دولت موافق بوده است.

الزرفی در ادامه از ملت عراق خواست از تصمیمات دولت آینده حمایت نمایند و دولت هم با آنها صادق خواهد بود.

وی درباره ویروس کرونا نیز گفت: برای دستیابی به حمایت بین المللی از عراق در مقابله با این ویروس رایزنی شده است.

نخست وزیر مکلف همچنین از کوشش های پشت پرده برای ممانعت از پیاده سازی هرگونه پروژه ای در عراق پرده برداشت و گفت: احتیاج است که در تمامی سیاست های مالی یک تجدیدنظر واقعی صورت بگیرد و فعالیت نهادهای بدون بازده محدود گردد.

الزرفی تاکید نمود که برای توسعه اقتصاد عراق کوشش خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 824

به "من نماینده هیچ کشور خارجی نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من نماینده هیچ کشور خارجی نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید