لهستان ممکن است با تحریم هایی روبرو شود

به گزارش مجله عطر یاس، همزمان با اعلام حکم دادگاه عالی لهستان مبنی بر ارجحیت قانون اساسی این کشور بر دیگر منابع قانونی مرتبط با اتحادیه اروپا، دیوان دادگستری این اتحادیه به آن واکنش نشان داد.

لهستان ممکن است با تحریم هایی روبرو شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا انتظار دارد که دیوان دادگستری اروپا به احتمال زیاد با اعمال تحریم ها به آخرین حکم عالی ترین دادگاه لهستان که در آن برخی از معاهدات اتحادیه اروپا با قانون اساسی این کشور را ناسازگار خوانده است، پاسخ دهد.

به گزارش رویترز، دیدیه ریندرس عضو کمیسیون دادگستری اتحادیه اروپا در همین رابطه روز جمعه در بروکسل به خبرنگاران گفت: ما اکنون منتظر تصمیمات تازه دیوان عدالت درباره شرایط لهستان و همچنین تحریم های مالی احتمالی روزانه هستیم.

همچنین کلمنت بون نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا، حکم دادگاه قانون اساسی لهستان در مورد برتری قانون اساسی ملی این کشور بر قوانین این اتحادیه را حمله به اتحادیه اروپا توصیف کرد و درباره عواقب احتمالی هشدار داد.

وی در این باره گفت: این مسئله ای بسیار جدی است. این یک مسئله فنی یا حقوقی نیست؛ این یک مسئله سیاسی در فهرست بلند تحریکات علیه اتحادیه اروپا است.

اظهارات فوق در حالی بیان شده است که ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان امروز جمعه اعلام کرده بود که این کشور تصمیمی برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد.

وی در همین رابطه در پیامی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: پیوستن لهستان و کشور های اروپای مرکزی به اتحادیه اروپا یکی از مهمترین رویداد های دهه های اخیر است. هم برای ما و هم برای خود اتحادیه اروپا. همه ما در این زمینه برنده شدیم. بنابراین، من به وضوح می گویم که جایگاه لهستان در خانواده مردم اروپا است و خواهد بود.

طبق اظهارات موراویتسکی، تصمیم دادگاه قانون اساسی آنچه به معنای واقعی کلمه از محتوای قانون اساسی جمهوری لهستان ناشی می شود را تأیید می کند، یعنی اینکه قانون اساسی برتری بیشتری نسبت به سایر منابع قانونی دارد.

وی در پایان افزوده بود: ما از حقوق مشابه سایر کشور ها برخورداریم. ما می خواهیم که دیگران به این قوانین احترام بگذارند. ما مهمان ناخوانده ای در اتحادیه اروپا نیستیم و بنابراین نمی پذیریم که به نام یک کشور درجه دوم در نظر گرفته شویم. ما خواهان جامعه ای مبتنی بر احترام هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1716

به "لهستان ممکن است با تحریم هایی روبرو شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان ممکن است با تحریم هایی روبرو شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید