صدور و تمدید بیش از 300 کارت راهنمایان گردشگری در استان فارس

به گزارش مجله عطر یاس، برای سفر کردن به مناطق جدید و ناشناخته به فردی احتیاج است که به مقصد مورد نظر اشراف و آگاهی کامل داشته باشد و این همان اهمیتی است که وجود راهنمای گردشگری را در سفرها به اثبات می رساند.

صدور و تمدید بیش از 300 کارت راهنمایان گردشگری در استان فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در شش ماهه اول سال 97 بیش از 300 کارت راهنمای گردشگری در استان صادر و تمدید شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به روند مطلوب برگزاری تورهای مختلف در استان گفت: فعالیت تمامی راهنمایان گردشگری در فارس زیر نظر و تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان صورت می پذیرد.

سید موید محسن نژاد ادامه داد: بر این اساس تمدید کارت های فعالیت راهنمایان با تایید صلاحیت این اداره کل انجام می گردد و در 6 ماهه اول سال جاری 290 کارت راهنمای گردشگری تمدید و 46 کارت نیز صادر شده است.

او اضافه نمود: باید ظرفیت های ارزشمند استان در حوزه گردشگری با استفاده از راهنمایان گردشگری توانمند و آموزش دیده به بهترین شکل ممکن به گردشگران داخلی و خارجی معرفی گردد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان نیز با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های کافی و موثر به راهنمایان گردشگری در استان عنوان نمود: یکی از اولویت های گردشگری در بحث کلان، آموزش است.

امیر سبوکی ادامه داد: آموزش مهم ترین مولفه رشد، توسعه و راهبردهایی است که ما را به سمت گردشگری پایدار سوق می دهد.

او با اشاره به اقدامات و رویه ای که سال جاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس در پیش گرفته است، اعلام نمود: از ابتدای سال تا کنون 8 عنوان دوره برای این راهنمایان در استان برگزار شده است.

سبوکی اضافه نمود: هدف از برگزاری این دوره های تکمیلی، توانمندسازی راهنمایان گردشگری بوده است که در قالب کلاس های مختلف از ابتدای سال تا به امروز برگزار شده است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس با ابراز رضایت از فعالیت این صنف در حوزه گردشگری گفت: 1500 راهنمای کاردان و فعال در استان هم اکنون مشغول به فعالیت هستند که فرصت معرفی اصولی جاذبه ها را به گردشگران فراهم می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 195

به "صدور و تمدید بیش از 300 کارت راهنمایان گردشگری در استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور و تمدید بیش از 300 کارت راهنمایان گردشگری در استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید