سامانه های حمل و نقل هوشمند با کمک دانش بنیانها توسعه می یابند

به گزارش مجله عطر یاس، تفاهمنامه ای در راستای توسعه سامانه های حمل و نقل هوشمند شهری به واسطه شرکت های دانش بنیان بین معاونت علمی و اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی منعقد شد.

سامانه های حمل و نقل هوشمند با کمک دانش بنیانها توسعه می یابند

صبح امروز تفاهمنامه همکاری بین اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری منعقد شد.

این تفاهمنامه با هدف همکاری مشترک پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه حمل و نقل درون شهری مبتنی بر دانش و فناوری های روز دنیا و استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی این شرکت ها منعقد شده است.

همچنین همکاری در انجام انواع مطالعات حمل و نقل هوشمند طرح های تحت پوشش، همکاری در توسعه حمل و نقل همگانی هوشمند، توسعه سیستم های مبتنی بر مشارکت و نظارت مردمی و همکاری در بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پیاده سازی سامانه های حمل و نقل هوشمند، از محورهای این تفاهمنامه به شماره می فرایند.

علاوه بر این، همکاری در شناسایی و بهره گیری از مراکز رشد و شتابدهی و سرمایه گذاران در بخش حمل و نقل هوشمند شهری، همکاری در اجرای پروژه های پایلوت و ملی در بخش حمل و نقل هوشمند شهری، از دیگر محورهای این تفاهمنامه نیز محسوب می شوند.

ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته در این تفاهمنامه موظف است همکاری های لازم را برای مطالعات راهبردی اتحادیه و مطالعات حمل و نقل هوشمند شهرهای کم جمعیت را تا حد امکان داشته باشد. همچنین این ستاد می تواند در چارچوب این تفاهمنامه، کسب وکارهای توانمند در حوزه نیازمندی های حمل و نقلی شهرهای کشور را معرفی کند.

اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور نیز در چارچوب این تفاهمنامه متعهد است که همکاری های لازم را جهت شناسایی و احصاء چالش های حوزه حمل و نقل برای بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی با تکیه بر طرح های مطالعاتی را با ستاد داشته باشد.

این تفاهمنامه برای استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در توسعه حمل و نقل هوشمند شهری بین منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته و عبدالله متولی رئیس اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور منعقد شد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1776

به "سامانه های حمل و نقل هوشمند با کمک دانش بنیانها توسعه می یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه های حمل و نقل هوشمند با کمک دانش بنیانها توسعه می یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید