رد پای امارات در ناآرامی های عراق ، نشست عبدالمهدی با فرماندهان امنیتی

به گزارش مجله عطر یاس، نخست وزیر و فرماندهان امنیتی عراق طی نشستی مشترک، عملکرد سازمان های امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات کشور و انجام وظایف نیرو های امنیتی طبق دستورات لازم در زمینه حمایت از جان تظاهرکنندگان مسالمت جو را آنالیز کردند.

رد پای امارات در ناآرامی های عراق ، نشست عبدالمهدی با فرماندهان امنیتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز، دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در بیانیه ای بیان کرد، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو های مسلح عراق، شامگاه شنبه نشستی را با فرماندهان امنیتی در حضور وزیر کشور برگزار کردند.

طبق این بیانیه، در این نشست عملکرد سازمان های امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات کشور و انجام وظایف نیرو های امنیتی طبق دستورات لازم در زمینه حمایت از جان تظاهرکنندگان مسالمت جو و اموال و دارایی های دولتی و خصوصی و نیز زیرساخت ها در سراسر کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

در تحولی دیگر، فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه ای از کاهش ساعات منع آمدوشد در پایتخت اطلاع داد تا فرصت برای بازگشت تظاهرات کنندگان به منازلشان فراهم گردد.

در این بیانیه آمده است تصمیم گرفته شد تا ساعات منع آمدوشد شبانه از ساعت دو بامداد تا شش صبح به جای زمان قبلی که از ساعت 12 شب شروع می شد، تا اطلاع ثانوی اعمال گردد.

نقش سازمان اطلاعات امارات در ناآرامی های عراق

شبکه رادیویی صوت العراق، عصر دیروز گزارش داد، دستگاه اطلاعات عراق اعضای یک شبکه اطلاعاتی اماراتی را که لبنانی و عراقی هستند، بازداشت کرد که از بعضی از تظاهرات کنندگان در میدان التحریر بغداد و بعضی دیگر از شهر های عراق حمایت اقتصادی می کرد و صحنه گردان ناآرامی ها و فعالیت ها علیه دولت عراق بود.

صوت العراق توضیح داد، این شبکه اطلاعاتی مستقیماً با طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات و مسئول اطلاعات خارجی این کشور در ارتباط است. طحنون بن زاید در حال برقراری تماس ها و انجام میانجیگری هایی به وسیله طرف های غربی برای حل وفصل این پرونده با مقام های عراق است.

این شبکه رادیویی در ادامه اضافه کرد، بعد از بازداشت عناصر خطرناکی میان تظاهرکنندگان در میدان التحریر، این شبکه اماراتی شناسایی شد، همچنین بر اساس تحقیقات، دو لبنانی مسئول عملیات حمایت اقتصادی و اداره فعالیت های شبکه گسترده ای در عراق بودند که نقش فعالی را در به راه انداختن تظاهرات کنونی در این کشور دارند. این شبکه مستقیماً با طحنون بن زاید برادر محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در ارتباط است.

هشدار وزیر بازرگانی درباره تداوم تظاهرات

از سوی دیگر، محمد هاشم العانی وزیر بازرگانی عراق، امروز طی اظهاراتی بیان کرد که تداوم تظاهرات اعتراضی باعث ایجاد تاخیر در تخلیه محموله ای مختلف برنج و مواد غذایی در بندر ام قصر شده است.

سخنگوی رسمی العانی تاکید نمود، بستن بنادر جنوب از سوی تظاهرکنندگان تاثیری منفی بر ورود مواد غذایی می گذارد که بایستی در قالب فهرست کوپن ها باید به انبار های وزارتخانه منتقل شوند. به این ترتیب روند تحویل این کالا های کوپنی به شهروندان با تاخیر روبه رو خواهد شد.

وی توضیح داد، تخلیه بار چندین کشتی حامل بار برنج و دیگر اقلام غذایی متعلق به وزارت بازرگانی به دلیل بسته بودن بنادر، با تاخیر روبه رو شده، که ادامه این وضعیت هزینه های سنگینی روی دست عراق می گذارد و وزارتخانه قرارداد هایی با شرکت ها و کشتی ها منعقد نموده و باید در وقت مقرر تخلیه و بارگیری شوند.

وزیر بازرگانی عراق در عین حال تأکید کرد که وزارتخانه متبوعش از خواسته های قانونی تظاهرکنندگان حمایت می نماید و با همکاری کمیته وزارتی برای پاسخگویی به خواسته های معترضان همکاری نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 456

به "رد پای امارات در ناآرامی های عراق ، نشست عبدالمهدی با فرماندهان امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پای امارات در ناآرامی های عراق ، نشست عبدالمهدی با فرماندهان امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید