دیدار دبیر ستاد حقوق بشر ایران با رئیس دیوان عالی ایتالیا

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران: دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان که در رأس یک هیأت عالیرتبه حقوق بشری به ایتالیا سفر نموده است با سانتا کروچه رئیس دیوان عالی این کشور دیدار و تبادل نظر کرد.

دیدار دبیر ستاد حقوق بشر ایران با رئیس دیوان عالی ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر محمدجواد لاریجانی در این دیدار ضمن تشریح سیستم قضایی کشورمان به تبیین صندلی قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشورمان پرداخت و گفت: از ویژگی های منحصر به فرد دستگاه قضایی ایران مستقل بودن آن از سایر قوا و باز بودن آن است که سبب می گردد اولا همه چیز در آن شفاف باشد و ثانیا اگر نقصی پدیدار شد، سیستم خودش آن را اصلاح می نماید چرا که مراحل چک و بازرسی و نظارت در حد بسیار بالایی قرار گرفته است.

لاریجانی در ادامه به اهمیت صندلی حقوق بشر در کشورمان اشاره نموده و گفت: حقوق بشر یک موضوع مهم در توسعه مدنی ما محسوب می گردد که از سه بعد توسعه مفهمومی، تصویب قوانین و مکانیزم های اجرایی و نظارتی به آن پرداخته می گردد.

وی در انتها این دیدار با بیان اینکه هدف از این سفر گسترش همکاری های قضایی و حقوق بشری بین دو کشور است از رئیس دیوان عالی ایتالیا برای سفر به ایران و آشنایی دقیق تر با مکانیزم ها و سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

در این دیدار سانتا کروچه رئیس دیوان عالی ایتالیا نیز ضمن ابراز شادمانی از میزبانی هیأت عالی رتبه ایرانی گفت: ما از اینکه با کشور ایران که دارای توانمندی های زیادی است تعامل داشته باشیم استقبال می کنیم.

کروچه در ادامه اضافه کرد: معتقدم گسترش همکاری ها و تعاملات حقوق بشری و قضایی میان ایران و ایتالیا بخصوص بعد از علایم گشایشی که با انتخاب دکتر روحانی نمایان شده است می تواند منجر به نزدیکی بیشتر دو کشور گردد.

رئیس دیوان عالی ایتالیا در ادامه با اشاره به سمینار حقوق بشری و قضایی مشترک دو کشور در سیراکوزا، تاکید نمود تردیدی نیست که حضور شما در ایتالیا بهترین فرصت برای تضارب آراء است و نقش مهمی در گسترش روابط دو کشور خواهد داشت.

رئیس دیوان عالی ایتالیا گفت ما باید در خصوص مسائلی که با یکدیگر اختلاف داریم تبادل نظر کنیم و بسیار شادمان هستیم که اکنون میزبان یک هیأت عالیرتبه قضایی هستیم که می توانیم دغدعه های موجود را با یکدیگر در میان بگذاریم.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 377

به "دیدار دبیر ستاد حقوق بشر ایران با رئیس دیوان عالی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار دبیر ستاد حقوق بشر ایران با رئیس دیوان عالی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید