درخواست مردم برای نصب مجسمه بوزمن به جای نماد دوران بردگی

به گزارش مجله عطر یاس، هزاران تن از مردم زادگاه چادویک بوزمن که به تازگی در 43 سالگی درگذشت، خواهان این شدند تا مجسمه وی جایگزین مجسمه یادبود کنفدراسیون گردد.

درخواست مردم برای نصب مجسمه بوزمن به جای نماد دوران بردگی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، مهر به نقل از ورایتی نوشت: بیش از 7900 تن از مردم آندرسون که شهر زادگاه چادویک بوزمن بازیگر پلنگ سیاه است، خواهان این شدند تا مجسمه وی جایگزین یک مجسمه یادبود دوران بردگی گردد. در حالی که بوزمن آدینه پس از 4 سال مبارزه با سرطان روده درگذشت، بسیاری از طرفداران وی در سراسر دنیا از شنیدن این خبر دچار شوک شدند.

  • مرگ بازیگر آینده دار آمریکایی | پلنگ سیاه در 43 سالگی تسلیم سرطان شد
  • پلنگ سیاه در توییتر رکورد زد

در این درخواست آمده است: یادبود کنفدراسیون جایش در یک موزه است و ما باور داریم که جامعه باید با هم، برای تجلیل از کسی که از اندرسون بوده کاری بکند. او کسی بود که توانست صنعت سینما را تغییر دهد. او درهای زیادی را به روی سیاه پوستان جوان باز کرد و این کار را با ایفای نقش اصلی در فیلم هایی چون پلنگ سیاه و مارشال انجام داد. این خیلی طبیعی است که شهر زادگاه وی کاری برایش انجام دهد و نیازی نیست که جنجالی سیاسی در این باره به راه بیفتد.

  • پلنگ سیاه نخستین سامورایی سیاه می گردد

شهر اندرسون در کالیفرنیای جنوبی واقع شده و برداشتن بنای یادبود به عنوان یک میراث ایالتی بدون تایید سنای این ایالت غیرممکن است. این دادخواست خطاب به شهردار، فرماندار و نمایندگان محلی و نمایندگان مجلس نوشته شده و خواسته شده تا ضمن احترام به این بنای یادبود و بدون بی احترامی به آن، به موزه منتقل گردد. این دادخواست در حالی ارایه می گردد که در نقاط مختلف آمریکا به مجسمه های یادبود رهبران کنفدارسیون آمریکا به دلیل سابقه نژادپرستی اعتراض می گردد.

بوزمن سال 2016 متوجه شد که به سرطان دچار شده و با وجود انجام چندین عمل جراحی در این فاصله، به فعالیت های سینمایی خود نیز ادامه داد. منتقدان از بازی وی در فیلم پلنگ سیاه به عنوان نقشی چند بعدی یاد کردند که او آن را با حقیقت خودش درآمیخت و نه تنها توانایی هنری خودش را نشان داد بلکه این فیلم را به چیزی نادر و یک قهرمان فرهنگی بدل کرد. تاکید شده که این کار ساده ای نبود زیرا این نقش اولین ابرقهرمان در یک مجموعه کتاب کمیک است که بوزمن آن را کاملاً ملموس و زمینی کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1077

به "درخواست مردم برای نصب مجسمه بوزمن به جای نماد دوران بردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مردم برای نصب مجسمه بوزمن به جای نماد دوران بردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید