خطیب زاده: سازمان ملل برای حق عضویت کشورمان نبایدازبانک آمریکایی استفاده کند

به گزارش مجله عطر یاس، سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران اصرار دارد سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان به وسیله بانک واسطه آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت جهت انتقال را تضمین کند.

خطیب زاده: سازمان ملل برای حق عضویت کشورمان نبایدازبانک آمریکایی استفاده کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص انتشار خبری در ارتباط با پرداخت حق عضویت کشورمان در سازمان ملل متحد گفت:

جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم های یک جانبه ایالات متحده، همیشه با استفاده از معدود کانال های انتقال اقتصادی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در امسال نیز با توجه به مسدود شدن کانال های انتقال منابع اقتصادی توسط آمریکا، از مدت ها پیش با خزانه داری سازمان ملل در خصوص معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است.

آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تاییدیه این بدهی به وسیله استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم می باشد.

جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارائی های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان به وسیله بانک واسطه آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت جهت انتقال را تضمین نماید. / پاد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1323

به "خطیب زاده: سازمان ملل برای حق عضویت کشورمان نبایدازبانک آمریکایی استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: سازمان ملل برای حق عضویت کشورمان نبایدازبانک آمریکایی استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید