خسارت 80 میلیارد دلاری کرونا برای گردشگری جهانی

به گزارش مجله عطر یاس، تازه ترین برآوردها حاکی است که خسارت وارده به صنعت گردشگری جهانی به دنبال شیوع ویروس کرونا به 80میلیارد دلار می رسد.

خسارت 80 میلیارد دلاری کرونا برای گردشگری جهانی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا برای عید نوروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی مالی هوشمند در تارنمای خود گزارشی درارتباط با شیوع کرونا در چین در امسال میلادی منتشر نموده که نشاندهنده افزایش زیان های وارده به صنعت گردشگری دنیاست.

این مرکز خاطر نشان می نماید که نگرانی های فزاینده از این ویروس در آینده نزدیک انتها نمی یابد و همین موضوع باعث می گردد تا بسیاری از گردشگران زمان سفر خود را برای مدت نامشخصی به تاخیر بیاندازند.

همین موسسه مالی پیش بینی نموده است که شرایط گردشگری چین همچنان مبهم خواهد بود و صنعت گردشگری این کشور دستکم تا سه ماهه دوم سال 2021 میلادی بهبود نخواهد یافت.

کشورهای اتحادیه آسیای جنوب شرقی نیز زیان کلانی را متحمل خواهند شد. شمار گردشگران چینی به این کشورها برای مدت طولانی بین 30 تا 40 درصد کاهش خواهد یافت و میزان خسارات وارده به کشورهای آ سه آن به 7 میلیارد دلار خواهد رسید.

کره جنوبی هم در گزارشی آورده است که در امسال میلادی نزدیک به 15 درصد از شمار مسافران چینی کم خواهد شد که خسارتی معادل 2 میلیارد دلار به صنعت گردشگری این کشور وارد خواهد نمود.

این مرکز توضیح داد: سارس در سال 2002 میلادی در چین شیوع پیدا کرد و در ماه مارس سال 2003 بود که چین هشدارهای مسافرتی را لغو کرد ، اما یک سال پس از این زمان بود که صنعت گردشگری چین بتدریج بهبود یافت.

این موسسه براورد نموده، کشورهای آ سه آن که جزو محبوب ترین مقصدها برای گردشگران چینی محسوب می شوند، خسارات شدیدی از شیوع این ویروس متحمل خواهند شد.

براساس این گزارش، زیان های وارده به گردشگری اروپا و آمریکا با درنظر دریافت اینکه چینی ها فقط 4 درصد از کل مسافران آنها را تشکیل می دهند ، سنگین نیست.

شمار پروازهای خارجی چین در ماه ژانویه امسال به دنبال شیوع کرونا تا 14 درصد کاهش یافت و برای ماه های مارس و آوریل تا 50 درصد کاهش را نشان می دهد.

منبع: چمدان
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 592

به "خسارت 80 میلیارد دلاری کرونا برای گردشگری جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 80 میلیارد دلاری کرونا برای گردشگری جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید