خبرنگاران 54 نفر به تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی افزوده شد

به گزارش مجله عطر یاس، اراک - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 54 مورد مثبت ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا در مدت 24 ساعت گذشته در این استان مشاهده شد.

خبرنگاران 54 نفر به تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی افزوده شد

دکتر سید محمد جمالیان عصر شنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: 36 نفر از این افراد در شهرستان اراک، 16 نفر ساوه و 2 نفر در شهرستان خمین بوده است.

وی از ترخیص 53 بیمار بهبودیافته کووید 19 در مدت 24 ساعت گذشته از مراکز درمانی استان مرکزی خبرداد و ادامه داد: 274 بهبودیافته این بیماری از ابتدای مشاهده ویروس کرونا تا کنون از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

دکتر جمالیان گفت: اکنون ورودی بیماران کووید 19 به بیمارستان های استان مرکزی و بهبودیافتگان خروجی از بیمارستان های استان برابر بوده و کمبود امکانات درمانی در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: الکل و مواد ضدعفونی کننده اکنون در داروخانه های بخش خصوصی وجود دارد و تامین ماسک مورد احتیاج مردم نیز با هماهنگی سازمان صمت استان مرکزی در دستور کار واقع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: با پیگیری ها و هماهنگی های اجرا شده از روز دوشنبه ماسک های فراوری شده توسط واحدهای فراوریی استان مرکزی که به تازگی مجوز فعالیت دریافت نموده اند، وارد بازار می شوند.

دکتر جمالیان گفت: با ورود این فراوریات به بازار ماسک مورد احتیاج مردم به میزان لازم در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی بازار سرپوشیده، مراکز خرید و پاساژهای شهرستان اراک احتیاج است مردم با ماندن در خانه در ریشه کنی این بیماری، همکاری لازم را با بخش درمان استان مرکزی داشته باشند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی کووید-19 از 12 دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شناسایی و از آن پس در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران شیوع یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 764

به "خبرنگاران 54 نفر به تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 54 نفر به تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید