خبرنگاران 230 هزار کودک در سیستان و بلوچستان غربالگری بینایی می شوند

به گزارش مجله عطر یاس، زاهدان- خبرنگاران- معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 50 پایگاه ثابت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی کار غربالگری بینایی 230 هزار کودک سه تا 6 سال این استان را انجام می دهند.

خبرنگاران 230 هزار کودک در سیستان و بلوچستان غربالگری بینایی می شوند

سید رفیع حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: طرح بینایی سنجی بچه ها سه تا 6 سال سیستان و بلوچستان که هر سال آبان تا دی شروع می شده سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا از 15 تیر شروع و تا 15 مهر ادامه خواهد داشت.

وی بیان نمود: غربالگری سال جاری در تمامی پایگاه ها به صورت تخصصی تر و توسط همکاران اپتومتریست انجام می گردد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: اگر کودکی احتیاج به اقدامات تخصصی تر داشته باشد به همکاران متخصص ارجاع و حتی در صورت احتیاج به عمل جراحی نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی بیان نمود: در استان های دیگر یا سنوات قبل کار توسط افراد آموزش دیده انجام می شد اما این اقدام قطعا تاثیر بسزایی در شناسایی بهتر بچه ها نرمال و یا بچه های که مشکل دارند خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که با درمان و تشخیص به موقع از کم بینایی و نابینایی کودک در آینده جلوگیری می نماید.

وی گفت: تنبلی چشم در بیشتر موارد هیچ علامتی ندارد و فقط با معاینه قابل تشخیص است که اگر در سن سه تا 6 سالگی تشخیص داده گردد درمان خواهد شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا محتمل است کل جمعیت هدف نتوانند به پایگاه ها مراجعه نمایند که در این صورت همکاران سیار بهزیستی استان آمادگی لازم را برای مراجعه به خانواده ها دارند.

وی اضافه نمود: هم اینک در شهرستان هایی که شرایط زرد و سفید دارند کار شروع شده و با توجه به مدت چهار ماهه این طرح از خانواده ها درخواست داریم عجله ننمایند و هر زمان که کودکشان شرایط نرمالی داشت برای سنجش به پایگاه ها مراجعه نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1004

به "خبرنگاران 230 هزار کودک در سیستان و بلوچستان غربالگری بینایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 230 هزار کودک در سیستان و بلوچستان غربالگری بینایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید