خبرنگاران میانگین سنی فوت شدگان از کرونا در خلخال 52 سال است

به گزارش مجله عطر یاس، اردبیل - خبرنگاران - سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: میانگین سنی جان باختگان از کرونا در این شهرستان به 52 سال کاهش یافته است.

خبرنگاران میانگین سنی فوت شدگان از کرونا در خلخال 52 سال است

دکتر سجاد رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: هرچند از زمان شیوع کرونا در خلخال ، این بیماری فوتی زیر 30 سال نداشته است ،ولی با در نظر دریافت میانگین سنی جان باختگان از کرونا که 52 سال ارزیابی شده کاهش میانگین سنی فوت شدگان نگران نماینده بوده و جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه از اواخر تیرماه سال جاری تا به امروز آمار ابتلا به کرونا و تعداد جان باختگان از این بیماری در خلخال بشدت افزایش یافته است، از فوت 2 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته در بیمارستان این شهرخبر داد و گفت: با احتساب 2 فوتی جدید مجموع جان باختگان از کرونا در خلخال به 31 نفر رسید که با توجه به جمعیت 85 هزار نفری این منطقه آمار قابل توجهی است.

او اظهارداشت: از زمان شیوع بیماری کرونا در خلخال از اوایل اسفندماه سال گذشته تا به امروز از مجموع یک هزار و 26 نفر افراد مشکوک به کرونا نتیجه آزمایش پی سی آر 28 درصد از افراد مورد آزمایش واقع شده کرونا مثبت بوده است.

وی اضافه نمود: از این افراد مشکوک و مبتلا به کرونا در خلخال 42 درصد زنان و 58 درصد مردان بوده و شرایط ابتلا به این ویروس در مناطق شهری و روستایی این شهرستان قبل از مردادماه سال جاری 70 درصد میزان ابتلا در شهر و 30 درصد مناطق روستایی بوده که از اول مرداد ماه سال جاری این شاخص تغییر یافته و به 86 درصد شهری و 14 درصد روستایی رسیده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: در حالی که میانگین بستری بیماران کرونایی در بیمارستان این شهر در اسفندماه سال گذشته و اوج شیوع کرونا در کشور روزانه 1.1 بوده ، این میزان از تیرماه با حذف محدودیت ها و عادی انگاری کرونا از سوی مردم بتدریج افزایش یافته و در مردادماه سال جاری به 3.4 نفر رسیده و این امر موجب تغییر شرایط منطقه از سفید به قرمز و نارنجی شده است .

وی با بیان اینکه افزایش مسافرت ها به خلخال ، اجاره غیرقانونی خانه مسافرها به گردشگران و برگزاری مراسم عروسی و ختم بدون توجه به شرایط کرونایی جامعه از عوامل تاثیرگذار در فرایند افزایش این بیماری در این شهرستان است، گفت: شرایط مراجعان مشکوک به کرونا نیز تحت این شرایط بوده و در حالی که مراجعه روزانه اسفندماه به بیمارستان خلخال پنج نفر بود، این میزان در طول تیر و مردادماه سال جاری حتی به 23 نفر نیز رسیده است.

وی به افراد بالای 60 سال توصیه کرد از حضور در عزاداری ماه محرم جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا خودداری نمایند.

او اظهارداشت: ضمن کوشش برای فراهم کردن زمینه برگزاری عزاداری ماه محرم برابر با پروتکل های بهداشتی ابلاغی از ستاد مقابله با کرونای کشور ، با برگزاری این مراسم در محیط های بسته و مسقف مخالف هستیم.

خلخال در جنوب اردبیل قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1050

به "خبرنگاران میانگین سنی فوت شدگان از کرونا در خلخال 52 سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میانگین سنی فوت شدگان از کرونا در خلخال 52 سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید