خبرنگاران روسیه دستیار وابسته نظامی بلغارستان را اخراج می نماید

به گزارش مجله عطر یاس، مسکو - خبرنگاران - وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای گفت که سفیر بلغارستان در روسیه را احضار و به وی اعلام نموده است که دستیار وابسته نظامی این کشور باید روسیه را ترک کند.

خبرنگاران روسیه دستیار وابسته نظامی بلغارستان را اخراج می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: آتاناس کریستین سفیر بلغارستان در مسکو روز دوشنبه به وزارت امور خارجه روسیه احضار و به وی اعلام شد که سرهنگ میتکو بوریسوف معاون وابسته نظامی سفارت بلغارستان در روسیه عنصر نامطلوب است.

به بوریسوف مهلت داده شده است ظرف 72 ساعت روسیه را ترک کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه بدون اشاره به نام شخص روس اخراج شده گفته شده است: این اقدام را طرف روسی در پاسخ با تصمیم بی اساس بلغارستان برای اخراج وابسته نظامی روسیه در صوفیه گرفته است.

وزارت خارجه بلغارستان 18 ماه دسامبر (28 آذر ماه) دستیار وابسته نظامی روسیه در صوفیه را به اتهام جاسوسی از این کشور اخراج کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه بلغارستان، دادستان این کشور، این شخص را متهم به جمع آوری اطلاعات نظامیان آمریکایی که در حال بازدید از این کشور برای رزمایش نظامی بودند، نموده است.

دادستانی بلغارستان خاطرنشان کرد: به عنوان بخشی از تحقیقات، معین شد که شهروند روس از سال 2017 تا همین اواخر در حال جمع آوری اطلاعات بوده که یکی از این اقدامات جمع آوری اطلاعات درباره تعداد نظامیان آمریکایی که برای مشارکت در رزمایش به بلغارستان اعزام شده اند، بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1300

به "خبرنگاران روسیه دستیار وابسته نظامی بلغارستان را اخراج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه دستیار وابسته نظامی بلغارستان را اخراج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید