خبرنگاران تعطیلی ها نباید باعث افزایش رفت و آمد و مسافرت به شهرهای مختلف گردد

به گزارش مجله عطر یاس، زاهدان- خبرنگاران- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعطیلی ها نباید باعث افزایش رفت و آمد و مسافرت به شهرهای مختلف گردد و مردم باید این موضوع را رعایت نمایند که رفت و آمدهای خود را به سایر شهرها و فضاهای عمومی محدود و از ترددهای غیرضروری پرهیز نمایند.

خبرنگاران تعطیلی ها نباید باعث افزایش رفت و آمد و مسافرت به شهرهای مختلف گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در سومین نشست اعضای قرارگاه پدافند زیستی سیستان و بلوچستان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: وزارت بهداشت مرجع انتشار اطلاعات درباره شرایط انتشار ویروس کرونا است و رسانه ها اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت را مرجع اخبار خود قرار دهند و از انتشار آمار کذب و ناصحیح و غیرقابل اعتماد خودداری نمایند.

وی گفت: باید فضای مجازی مدیریت شود و با رسانه هایی که با انتشار شایعات، قصد تشویش اذهان مردم را دارند برخورد صورت گیرد.

رییس قرارگاه پدافند زیستی سیستان و بلوچستان از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواست با صدور اطلاعیه های کتبی و شماره دار در صدا و سیما و رسانه ها اطلاعات و آموزش های لازم را به مردم به طور مرتب ارائه دهند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت برگزاری هرگونه مراسم و تجمعی که دربازه زمانی بیشتر از 2 تا سه ساعت به طول بیانجامد، نباید برگزار شود زیرا در این گونه تجمعات میزان سرایت و شیوع ویروس کرونا بیشتر می شود و سلامت افراد را به مخاطره می اندازد.

موهبتی از مردم و نمازگزاران خواست: در مناطق غیرآلوده باید نمازآدینه با رعایت حد فاصله شرعی و با مهر و سجاده اختصاصی برگزار شود و هرگونه تصمیم گیری در این زمینه نیز توسط شورای سیاست گذاری ائمه آدینه به اطلاع مردم رسانده می شود.

وی با بیان اینکه مسوولان باید در اطلاع رسانی شفاف باشند تا اعتماد مردم جلب شود، اعلام کرد: نظام پزشکی و پزشکان معتمد مردم در مصاحبه نقش داشته باشند و صدا و سیما از این پزشکان برای مصاحبه استفاده نمایند.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: کارمندانی که مبتلا به بیماری های زمینه ای از جمله بیماری های کلیوی، دیابت و بیماران قلبی می توانند با هماهنگی مدیر مربوطه از مرخصی استعلاجی استفاده نمایند که البته این نوع مرخصی براساس احراز بیماری در سابقه فردی آنها برای دستگاه متبوع است.

وی تاکید نمود: مرخصی زندانی ها نیز شامل افرادی شود که کارت سلامت داشته باشند.

موهبتی گفت: آموزش و آگاهی بخشی به مردم نیز باید به وسیله صدا و سیما و رسانه ها به طور ویژه انجام شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 625

به "خبرنگاران تعطیلی ها نباید باعث افزایش رفت و آمد و مسافرت به شهرهای مختلف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعطیلی ها نباید باعث افزایش رفت و آمد و مسافرت به شهرهای مختلف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید