خبرنگاران بانوی سردشتی ساختمان 2.2 میلیارد ریالی را وقف کرد

به گزارش مجله عطر یاس، مهاباد - خبرنگاران - رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: یک بانوی اهل این شهرستان یک ساختمان مسکونی به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون ریال را وقف کرد.

خبرنگاران بانوی سردشتی ساختمان 2.2 میلیارد ریالی را وقف کرد

جهت دریافت خدمات طراحی حیاط خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

رحمان شمسی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این باب ساختمان مسکونی در داخل شهر سردشت، در 2 طبقه و به متراژ 200 متر مربع بوده که به نیت حقوق امام جماعت و سایر هزینه های ضروری مسجد در شهر سردشت وقف شده است.

وی گفت: طی سال گذشته 15 وقف جدید در اداره اوقاف سردشت ثبت شد که ارزش کلی آنها 25 میلیارد و 149 میلیون ریال بود.

وی ادامه داد: پارسال 49 سند مالکیت جدید و تبدیل دفترچه ای به تک برگی اخذ شد که نسبت به سال پیش از آن 50 درصد افزایش داشت.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن سردشت نیز برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همیشه پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف اموال خود، در پرداخت زکات نیز همیشه در آذربایجان غربی پیشتاز بوده اند.

در این شهرستان 120 هزار نفری که در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با عراق واقع است، 431 موقوفه و 726 رقبه وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 647

به "خبرنگاران بانوی سردشتی ساختمان 2.2 میلیارد ریالی را وقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانوی سردشتی ساختمان 2.2 میلیارد ریالی را وقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید