جنگنده بدون موشک از روسیه خریده ایم!

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان موضوع خرید جنگنده های سوخویی 30 بدون موشک های ویژه استفاده در این جنگنده از روسیه را تایید کرد. به گفته وی، این جنگنده ها در ماه مه سال 2020 و چند ماه پیش از بحران قره باغ از روسیه خریداری شده اند.

جنگنده بدون موشک از روسیه خریده ایم!

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، پاشینیان طی سخنانی گفت: بله، ما این جنگنده ها را خریداری نموده ایم که در ماه مه 2020 به دست ما رسیدند. بله، ما زمان کافی برای خرید موشک های این جنگنده را پیش از جنگ (قره باغ) نداشتیم. آیا می پرسید چرا جنگنده بدن موشک خریداری نموده ایم؟ چرا کشوری با قدمت 26 سال (ارمنستان) هنوز نباید جنگنده ای داشته باشد؟

این در حالیست که هاکوبیان، رئیس ستاد مشترک ارتش ارمنستان، در ماه نوامبر با تمسخر این اقدام پاشینیان، اعلام نموده بود که موشک های این جنگنده در اختیار روسیه بوده و مسکو استفاده از آنها در کشوری به جز خود را ممنوع اعلام نموده است؛ موضوعی که منجر به اختلاف شدید میان هاکوبیان و نخست وزیر ارمنستان و نهایتاً شکل گیری بحران داخلی جدید در این کشور شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1451

به "جنگنده بدون موشک از روسیه خریده ایم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده بدون موشک از روسیه خریده ایم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید