جزییات برگزاری همایش سیلاب اگر تکرار گردد در اهواز

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/خوزستان معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: همایش ملی سیلاب اگر تکرار گردد 21 تا 23 آبان ماه برگزار می گردد و در این همایش متخصصین حوزه آب از سراسر کشور حضور پیدا می نمایند.

جزییات برگزاری همایش سیلاب اگر تکرار گردد در اهواز

هوشنگ حسونی زاده امروز، (19 آبان) در نشست خبری همایش ملی سیلاب اگر تکرار گردد که در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: سیل فروردین 98 نکات تلخ و عبرت آموزی برای ما داشت، بنابراین با تاکید وزیر نیرو تصمیم گرفته شد که برای کسب آمادگی و انتقال تجارب سیل در بحث مدیریت، پیشگیری و موضوع وقوع سیلاب های احتمالی آینده، همایشی با این موضوع برگزار گردد.

وی افزود: این همایش 21 تا 23 آبان ماه برگزار می گردد و در این همایش تجربیات و نظرات اساتید بیان و منتقل می شوند و متخصصین حوزه آب از سراسر کشور حضور پیدا می نمایند.

معاون سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر متخصصین آب در این همایش حضور دارند، نشست مدیران عامل آب منطقه ای که به صورت فصلی در استان های مختلف تشکیل می گردد، در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد.

ارسال 172 مقاله به دبیرخانه همایش

به گزارش خبرنگاران، محمود کاشفی پور، دبیرکل همایش نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: پس از سیلاب فروردین به دستور وزیر نیرو قرار شد همایشی با موضوع سیلاب در استان خوزستان برگزار گردد و دانشگاه شهید چمران اهواز با همکاری سازمان آب و برق خوزستان و استانداری خوزستان برگزاری این همایش را بر عهده گرفت.

وی افزود: مجموعا حدود 172 مقاله به این همایش ارسال شد که از این تعداد 72 مقاله به صورت شفاهی و 73 مقاله به صورت پوستری انتخاب و مابقی مقالات رد شدند.

دبیر علمی همایش ادامه داد: در روز اول و دوم برگزاری همایش هشت سالن فعال خواهند بود و روز سوم با توجه به اهمیت سازه های آبی در استان خوزستان، سه بازدید از سدهای دز، کرخه و تالاب هورالعظیم خواهیم داشت.

کاشفی پور با بیان اینکه پس از وقوع سیلاب در کشور رئیس جمهور به دانشگاه تهران دستور داد تا گزارشی درباره سیلاب بگیرد که بخش های اولیه آن آماده شده است، گفت: در این همایش 6 کارگاه تخصصی از جمله کارگاه کاربرد مدل های هیدرولیکی و هیدرولوژیکی در مدیریت سیلاب، حق آبه تالاب های خوزستان، روش برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب، کارگاه پیش بینی و برآورد وقوع سیلاب و یک کارگاه به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد.

وی بیان نمود: برای اینکه بتوانیم همایش را به خوبی برگزار کنیم، چهار سخنرانی کلیدی با موضوعات مختلف شامل بحث هیدرولوژیکی، تبعات اجتماعی - مالی سیلاب و سیاست های دولت در مورد سیلاب در نظر گرفته ایم.

به گزارش خبرنگاران، جواد احدیان عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و دبیر همایش نیز در این نشست گفت: برای برگزاری این همایش از چند ماه پیش فعالیت های خود را شروع کردیم و در این همایش استاندار، مسئولین نظامی و کشوری، احتمالا وزیر کشور و وزیر نیرو حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 476

به "جزییات برگزاری همایش سیلاب اگر تکرار گردد در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات برگزاری همایش سیلاب اگر تکرار گردد در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید