تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور اتریش

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس جمهور اتریش در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران از توسعه روابط دو کشور استقبال و آمادگی خود را برای یاری به توسعه مناسبات خاطرنشان کرد.

تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور اتریش

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، عباس باقرپور اردکانی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در وین، صبح امروز (سه شنبه) 10 تیر 1399 طی مراسمی در کاخ ریاست جمهوری اتریش با فان در بلن رئیس جمهور این کشور ملاقات و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

سفیر ایران در این ملاقات که طی مراسمی ویژه با حضور گارد تشریفاتی ریاست جمهوری برگزار گردید، پیغام دوستی رئیس جمهور اسلامی ایران را ابلاغ و آمادگی کشورمان را برای گسترش هر چه بیشتر روابط با اتریش در همه زمینه های سیاسی، مالی، فرهنگی و اجتماعی بر پایه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور اظهار داشت.

رئیس جمهور اتریش نیز ضمن ابلاغ درودهای گرم خود به حسن روحانی و یادآوری سفر او در تیرماه سال 1397 به اتریش و نیز تماس تلفنی دو رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سالجاری، از توسعه روابط بین دو کشور استقبال و اعلام آمادگی کرد که در زمینه توسعه مناسبات یاری کند.

باقرپور اردکانی پیش از این مسئولیت هایی از جمله مدیرکل حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، دستیار وزیر امور خارجه و سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو را در کارنامه کاری خود داشته است.

او جایگزین عبادالله مولایی شده است. بهزاد صابری مشاور وزیر خارجه نیز به جای باقرپور اردکانی عهده دار مدیرکلی حقوقی و بین المللی وزارت خارجه شده است.

وی هم اکنون سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران نزد کشور اسلواکی نیز می باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 969

به "تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید