ترامپ دستور اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین المللی را امضا کرد

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس جمهور آمریکا اقدام به امضای دستورالعمل اجرایی اعمال تحریم و مجازات های یکجانبه علیه مقامات دیوان کیفری بین المللی (ICC) نموده است.

ترامپ دستور اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین المللی را امضا کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده دستورالعملی را امضا کرد که بر اساس آن دیوان کیفری بین المللی (ICC) را به دلیل تحقیق در خصوص سربازان آمریکایی و مقامات سازمان اطلاعاتی این کشور به اتهام انجام جنایات جنگی در افغانستان شامل تحریم های یکجانبه، مجازات های مالی و محدودیت های مسافرتی می نماید.

ترامپ مقامات این دادگاه عالی بین المللی را تهدید کرد که اگر آنها بدون رضایت واشنگتن در باره عملکرد سربازان آمریکایی در افغانستان تحقیق نمایند، از سوی آمریکا تحت مجازات های مالی قرار خواهند گرفت.

در ماه مارس دیوان کیفری بین الملل (ICC) تحقیقات خود درباره وقوع جنایات جنگی توسط طرفین درگیر در افغانستان، از جمله نیروهای آمریکایی را آغاز نموده است.

کاخ سفید در بیانیه ای گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعمال محدودیت های مسافرتی و منع اعطای ویزا به مقامات دیوان کیفری بین الملل و اعضای خانواده آن ها را مجاز اعلام نموده است.

سازمان ملل نیز نسبت به دستور اجرایی ترامپ مبنی بر اعمال تحریم ها و مجازات ها علیه دیوان کیفری بین الملل (ICC) به دلیل آغاز تحقیقات در خصوص وقوع جنایات جنگی احتمالی در افغانستان ابراز نگرانی و همچنین گفت که این سازمان از نزدیک تغییر و تحولات را دنبال خواهد نمود.

ترامپ زمانی دست به امضای این دستور اجرایی زد که دیوان کیفری بین الملل در لاهه آغاز به انجام تحقیقات خود در خصوص وقوع جنایات جنگی در درگیری های افغانستان بین سالهای 2003 تا 2014 کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 949

به "ترامپ دستور اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین المللی را امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ دستور اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین المللی را امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید