تداوم سختگیری ها در کردستان برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا لازم است

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/کردستان رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید نمود کە با اقدامات بە موقع و رعایت نکات بهداشتی توسط مردم نباید اجازە داد بیمارستان ها از بیماران کرونایی پر گردد.

تداوم سختگیری ها در کردستان برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا لازم است

محمدمهدی گویا امروز چهارشنبه(21 خرداد ماه) در جلسە ستاد استانی مبارزە با بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد بیماران و مبتلایان به کرونا در استان هستیم و باید با اقدامات موثر و اطلاع رسانی گسترده مانع پر شدن بیمارستان ها از بیماران کرونایی شویم.

وی مطرح نمود: علاوه بر اطلاع رسانی و رعایت بهداشت فردی باید تدابیری اتخاذ گردد تا اماکنی که محل مراجعه مردم است به امکانات بهداشتی و شستشوی دست ها مجهز باشند.

گویا بابیان اینکه برقراری بالانس میان تعداد مراجعان و ترخیصی ها امکان خدمات رسانی بهتر به مبتلایان را فراهم می نماید، گفت: شرایط در کردستان و خصوصا سنندج به نحوی است که باید اقدامات سختگیرانه تا مدتی ادامه داشته باشد و حتی شدید گردد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اقدامات اجرا شده در سیستم درمانی کردستان در مبارزه با کرونا را علمی و درست دانست و اعلام کرد: بیش از 10 برابر مواردی که بستری می شوند بصورت سرپایی شناسایی شده اند و نشان از بیماریابی سریعتر و خدمت رسانی زودتر به آنان است.

وی در انتها بابیان اینکه شاهد نهایت فداکاری وایثار کادر درمانی در استان هستیم یکبار دیگر مردم را به رعایت دستورات بهداشتی فراخواند و یادآور شد: لغو مراسم عزا و عروسی و پرهیز از حضور بیش از 10 نفر در آرامستان ها هنگام خاکسپاری می تواند نقش موثری در کنترل و کاهش بیماری کرونا ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 943

به "تداوم سختگیری ها در کردستان برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم سختگیری ها در کردستان برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید