تحویل اولین فروند جنگنده فرانسوی به وزارت دفاع هند

به گزارش مجله عطر یاس، هند پس از کوشش فراوان و برای تقویت نیروی هوایی خود خاتمه پیروز شد موافقت سران پاریس برای فروش جنگنده را جذب کند.

تحویل اولین فروند جنگنده فرانسوی به وزارت دفاع هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، در حالی که وخامت اوضاع کشمیر شرایط در شبه قاره را غیر عادی نموده و سران دو کشور هند و پاکستان از احتمال جنگ سخن می گویند دولت فرانسه اولین فروند جنگنده رافال خود را به هند تحویل داد.

طبق قراردادی که میان سران دو کشور امضا شده است فرانسه متعهد به تحویل 35 فروند جنگنده دیگر به دهلی نو خواهد بود.

این جنگنده در حضور راج نات سینگ وزیر دفاع هند تحویل داده شد و او شخصا اولین پرواز با رافائل فرانسوی را تجربه کرد.

وی در این مراسم تاکید نمود: هند با هدف دفاع از خاک خود جنگنده های رافال را خریداری می نماید و قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

قرار است فرانسه تا سال 2022 تمام 36 فروند جنگنده رافال را به دولت هند تحویل داده و تعهد خود را اجرایی کند.

پیش از این نارندرا مودی ضمن اذعان به شکست نیروی هوایی هند در حمله به خاک پاکستان طی ماه های اخیر تصریح نموده بود: اگر ما جنگنده های رافال فرانسوی را در اختیار داشتیم نتیجه نبرد چیز دیگری می شد.

این در حالی است که سیاستمداران اپوزیسیون هند به خرید این تعداد جنگنده معترض بودند و منبع تامین هزینه هنگفت خرید آنها را اعمال فشار بر مردم عادی می دانستند.

هند برای خرید 36 جنگنده رافال مبلغی بالغ بر 7 میلیارد و 530 میلیون دلار به فرانسه پرداخت نموده است و خبرگزاری اسپونتیک این اقدام فرانسه را بزرگترین کلاهبرداری تاریخ فروش ادوات نظامی می داند.

لازم به ذکر است رافال یک جنگنده چند منظوره فرانسوی است. عرض آن کمتر از 11 متر است، طول آن 15 متر است. بسیاری از قطعات بدنه ساخته شده از مواد کامپوزیت، که باعث می گردد خودرو کمتر با رادارها قابل مشاهده است. سرعت هواپیما 1.8 ماخ یا بیش از دو هزار کیلومتر در ساعت میباشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 366

به "تحویل اولین فروند جنگنده فرانسوی به وزارت دفاع هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل اولین فروند جنگنده فرانسوی به وزارت دفاع هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید