تأکید دبیرکل سازمان ملل بر لزوم چند جانبه گرایی برای حل مسائل جهانی

به گزارش مجله عطر یاس، دبیرکل سازمان ملل در تبادل نظر با یک رسانه آلمانی با تأکید بر اینکه هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند مسائل جهانی را حل نماید، لزوم چند جانبه گرایی برای حل چالش های موجود جهانی را متذکر شد.

تأکید دبیرکل سازمان ملل بر لزوم چند جانبه گرایی برای حل مسائل جهانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که به آلمان سفر نموده است در تبادل نظریی با دویچه وله آلمان بر لزوم چند جانبه گرایی تأکید کرد و گفت: این مسئله آشکار است که مسائل امروز مسائل دنیای است و هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند آنها را حل نماید. ما به چند جانبه گری احتیاج داریم. ما به همکاری های بین المللی احتیاج داریم تا بتوانیم بر دگرگونی های زیست محیطی و بر تأثیرات دیجیتالی شدن غلبه و مسائل جدی دنیا از جمله تروریسم و جنایات در دنیا را حل کنیم؛ از این رو امروز چند جانبه گری مسئله ای مهمتر از قبل است.

وی اضافه نمود: کسانی که معتقدند می توانند به تنهایی این کارها را انجام دهند دیر یا زود متوجه خواهند شد که بدون حاکمیت چند جانبه گرایانه قدرتمندانه این امر شدنی نیست و دنیا ما چالش های بسیاری دارد که ما را تهدید می نماید.

وی همچنین در بخش دیگری از تبادل نظر با این رسانه آلمانی به مسئله بحران سوریه پرداخت و گفت: ما تازه در شروع راه هستیم. تأسیس یک کمیسیون قانون اساسی برای سوریه خوب بود، اما تشکیل این کمیسیون یک راه چاره سیاسی نیست. ما باید از راه چاره سیاسی شورای امنیت برای سوریه استفاده کنیم؛ ضمناً همه کشورهای شرکت کننده در درگیری های سوریه باید بدانند که ضروری است برای خاتمه دادن به این شرایط غمناک و وحشتناک کمی از منافع و علایق خود کوتاه بیایند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین به مسئله تغییرات آب و هوایی اشاره و تأکید کرد: من فکر می کنم که این مسئله مهم است که کنفرانس آب و هوای پیش رو با ماده 6 توافق نامه پاریس پیش برود؛ اما کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از جمله شرکت ها و جامعه مدنی آنها باید نشان دهند که برای غلبه بر اوضاع فعلی جدی هستند. فراوری گازهای گلخانه ای در حال افزایش و شرایط آب و هوایی فعلی تحمل ناپذیر است. ما در جایی قرار داریم که نباید این مسابقه با زمان را از دست بدهیم.

وی درباره عواقب و خطرات جدی تغییرات اقلیمی هشدار داد و تأکید کرد که اراده سیاسی برای غلبه بر این اوضاع ضرورت دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 495

به "تأکید دبیرکل سازمان ملل بر لزوم چند جانبه گرایی برای حل مسائل جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید دبیرکل سازمان ملل بر لزوم چند جانبه گرایی برای حل مسائل جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید