بن بست در لندن؛ هنوز برگزیت

به گزارش مجله عطر یاس، مجلس عوام انگلیس از هیچ کدام از هشت گزینه پیشنهادی برای خروج برگزیت از بن بست حمایت نکرد

بن بست در لندن؛ هنوز برگزیت

به گزارش یورونیوز، شامگاه دیشب، چهارشنبه 7 فروردین، نمایندگان مجلس عوام پس از ساعت ها بحث و جدل، تمام گزینه ها برای خروج با یا بدون بدون توافق را رد کردند. این رویکرد احتمالا نشانگر آن است که کلاف سر در گم برکسیت کماکان ادامه خواهد یافت.

با این حال مجلس عوام به تعویق تاریخ اجرای برگزیت رای مثبت داد.

  • خروج بدون توافق

گزینه نخست (B) خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در تاریخ معین شده از سوی شورای اروپا، یعنی 12 آوریل بود. این گزینه با 400 رای مخالف در برابر تنها 160 رای موافق رد شد.

  • بازار مشترک

گزینه دوم، (D) موسوم به بازار مشترک 2.0 با طرح پیوستن به بازار واحد اروپا و توافق بر سر مقررات گمرکی با 283 رای مخالف و 188 رای موافق رد شد.

  • ماندن در منطقه مالی مشترک اروپا

گزینه سوم (H) پیشنهاد ماندن بریتانیا در منطقه مالی مشترک اروپا و پیوستن این کشور به توافق معامله آزاد اروپا بود. این گزینه با 377 رای مخالف و 65 رای موافق رد شد.

  • مذاکرات با اتحادیه اروپا برای ایجاد گمرک واحد و فراگیر

گزینه چهارم (J) پیشنهاد ادغام اروپا در مذاکرات با اتحادیه اروپا برای ایجاد گمرک واحد و فراگیر را برای کل پادشاهی بریتانیای کبیر (منجمله ایرلند شمالی) را می داد. این گزینه هم با 272 رای مخالف و 264 رای موافق رد شد.

  • اتحاد گمرکی و پیوستن محدود به بازار مشترک

گزینه پنجم (K) که در واقع پیشنهاد حزب کارگر بود، ناظر بر اتحاد گمرکی و پیوستن محدود به بازار مشترک بود. این طرح هم با 307 رای مخالف در برابر 237 رای موافق رد شد.

  • ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا

گزینه ششم (L) فراخوان به بحث دوباره درباره اجرای ماده 50 معاهده لیسبون بود؛ ماده ای که پیشتر دولت محافظه کار بریتانیا با اعلام اجرای آن روند جدایی از اتحادیه اروپا را شروع نموده بود. طراحان این پیشنهاد خواهان بازنگری در شیوه جدایی از اتحادیه اروپا بودند. براساس این طرح، جدایی بدون توافق، به معنای لغو جدایی و بی پایان ماندن رای به برگزیت و در نتیجه، ابقای بریتانیا در اتحادیه اروپا بود. این طرح هم با 293 رای مخالف در برابر 184 رای موافق رد شد.

  • برگزاری رفراندوم جدید برای همه پرسی هرگونه توافق جدایی

گزینه هفتم (M) خواهان برگزاری رفراندوم جدید برای هرگونه توافق برای برگزیت بود. این گزینه با 295 رای مخالف در برابر 268 رای موافق، رد شد.

  • برگزیت بدون توافق اما مدیریت شده

گزینه هشتم (O) پیشنهاد می داد که دولت بریتانیا در صورت به توافق نرسیدن با اتحادیه اروپا، یک برگزیت بدون توافق اما مدیریت شده را در پیش گیرد. این گزینه با 422 رای مخالف در برابر 139 رای موافق رد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 99

به "بن بست در لندن؛ هنوز برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن بست در لندن؛ هنوز برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید