بازگشت صدها اسیر یمنی به صنعاء

به گزارش مجله عطر یاس، اولین گروه اسرای آزاد شده یمنی بعدازظهر امروز به صنعاء باز خواهند گشت.

بازگشت صدها اسیر یمنی به صنعاء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از العهد، صنعا بعدازظهر امروز پنجشنبه از اولین گروه اسرای آزاد شده در توافق تبادل با نیروهای متجاوز آمریکایی-سعودی و مزدوارن عربستان استقبال خواهد نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

انتقال اسرای یمنی ظهر امروز به فرودگاه بین المللی صنعا شروع می گردد.

عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته امور اسرای یمن گفت: به لطف خدا مسئله ای که دو روز گذشته در خصوص تبادل اسراء به وجود آمده بود، رفع شد و طرفین مراحل توافق نامه تبادل زندانیان را به اتمام رساندند.

المرتضی اضافه نمود: به کمک خدا، توافق تبادل اسرا در تاریخ تعیین شده امروز ، پنجشنبه و فردا آدینه همانطور که مقرر شده بود اجرا می گردد.

27 سپتامبر گذشته ، هیئت های صنعا و ریاض در سوئیس برنامه اجرایی توافق مرحله اول تبادل زندانیان را در یک جدول زمانی تعیین امضا کردند.

امروز اسرای دو طرف به طور همزمان با هواپیماهای تحت نظارت سازمان ملل و صلیب سرخ بین المللی از ریاض و مأرب به صنعا و بالعکس منتقل می شوند . همچنین در 16 اکتبر، زندانیان دو طرف به طور همزمان از عدن به صنعا و بالعکس منتقل می شوند.

توافق نامه تبادل اسرای یمنی شامل آزادی 681 تن از اسرای ارتش و کمیته های مردمی در ازای تحویل دادن 400 نفر از اسرای طرف مقابل از جمله 15 سعودی و 4 سودانی بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1142

به "بازگشت صدها اسیر یمنی به صنعاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت صدها اسیر یمنی به صنعاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید