العربی الجدید ، افزایش تحرکات انگلیس در یمن برای حصول راه چاره سیاسی

به گزارش مجله عطر یاس، معاون وزیر خارجه انگلیس با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله ملاقات و درباره نقشه راه برای انتها دادن به جنگ یمن گفت وگو کرد.

العربی الجدید ، افزایش تحرکات انگلیس در یمن برای حصول راه چاره سیاسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با ادامه درگیری ها در نقاظ مختلف یمن ، انگلیس به تحرکات خود در این کشور شدت داده تا شاید نقشه راهی برای راه چاره سیاسی حاصل گردد.

بر اساس گزارش العربی الجدید، جیمز کلیفرلی معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا روز پنجشنبه گفت وگوهای مجازی جداگانه ای با محمد الحضرمی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله یمن داشت که در آن درباره فرایند سیاسی بحث و گفتگو شد.

بر اساس این گزارش، الحضرمی در این ملاقات اصلا به نقشه راه ارائه شده از سوی مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن گریز نزد اما عبدالسلام اظهار داشت که صنعاء از ابتکارهای ارائه شده برای یمن از جمله طرح گریفیتس استقبال می نماید و توپ در زمین دولت مستعفی یمن است.

جیمز کلیفرلی بر تمایل انگلیس برای تحقق آتش بس و نیز حمایت از طرح مارتین گریفتیس تأکید کرد.

در ادامه این گزارش آمده، معاون وزیر خارجه انگلیس به هیأت انصارالله اعلام نموده، این خوب است که انصارالله دریافته زمان برای صلح مناسب است و آنها سرانی دارند که قادر به اتخاذ تصمیم های شجاعانه برای صلح و ضرورت برداشتن گام هایی در این زمینه است.

العربی الجدید اضافه کرد، صحبت کلیفرلی اشاره ای تلویحی به این موضوع بوده است که دولت مستعفی یمن اختیاری از خود برای تصمیم گیری ندارد.

یک منبع سیاسی اظهار داشت، تحرکاتی برای برگزاری رایزنی های نزدیکی میان طرفین نزاع وجود دارد اما دفتر فرستاده سازمان ملل همچنان منتظر تأیید دولت مستعفی است و این در حالی است که صنعاء موافقت خود را اعلام نموده است.

وزارت خارجه انگلیس در صفحه توییتر خود نوشت، چالش های سختی در یمن وجود دارد که باید حل گردد. نیازی فوری به راه چاره سیاسی در یمن وجود دارد و صلح تنها راه خاتمه دادن به بحران انسانی در یمن است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 973

به "العربی الجدید ، افزایش تحرکات انگلیس در یمن برای حصول راه چاره سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العربی الجدید ، افزایش تحرکات انگلیس در یمن برای حصول راه چاره سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید